מכה קשה לארגון הסיוע ההומינטרי: אוסטרליה הודיעה היום (שישי) כי היא משעה את הסיוע לארגון Word Vision בעקבות האשמות למימון חמאס. זאת לאחר הפרסום כי נציג הארגון העביר מליוני דולרים לתמיכה בארגון הטרור בעזה. מוחמד חלבי, מנהל הסניף של ארגון Word Vision ברצועה נעצר על ידי ישראל ב-15 ביוני בעת שחצה את הגבול. גורם ביטחוני ישראלי בכיר אמר כי חלבי, שהעביר את הפעילות בעזה הקבוצה מאז 2010, היה תחת מעקב של המודיעין הישראלי והתוודה שהעביר בכל שנה 7.2 מיליון דולר לחמאס.



מארגון World Vision נמסר בתגובה: "אנו בהלם נוכח האשמות נגד מוחמד", אנו קוראים להליך הוגן וחוקי". מחלקת החוץ והמסחר של אוסטרליה כינתה את ההאשמות "מטרידות מאוד" ובהצהרה נמסר: "אנו מעוניינים בדחיפות במידע נוסף מארגון Word Vision ומממשלת ישראל" והוסיפו: "אנחנו משעים את מתן מימון נוסף ל-World Vision עבור תכניות בשטחים הפלסטינים עד שהחקירה תסתיים". אוסטרליה העבירה לארגון ההומניטרי כ-5.7 מיליון דולר במהלך שלוש השנים האחרונות למתן סיוע בשטחים הפלסטינים.



כזכור,  אתמול פורסם כי ארגון הסיוע ההומניטרי World Vision, שמחזיק גם שלוחה בעזה, כי בשירותיו היה סוכן שתול של החמאס, שהעביר לזרוע הצבאית בעשור האחרון עשרות מיליוני דולרים, שנועדו לצרכים הומניטריים. לפני כחודש נעצר במחסום "ארז" מוחמד חלבי, מנהל הסניף בעזה של world vision. הארגון פועל בכ-100 מדינות, בתקציב שנתי של 2.6 מיליארד דולר ומעסיק כ-46 אלף עובדים בכל העולם. הוא פועל בשיתוף פעולה הדוק עם האו"ם. בישראל ובשטחים הוא פועל מאז 1975.