תקלה נדירה: חברת התעופה האמריקנית "דלתא איירליינס" קרקעה היום (שני) את כל מטוסיה בעולם בעקבות תקלה במערכת התקשורת שלה, שנגרמה בעקבות הפסקת חשמל באטלנטה. בהודעה שפרסמה החברה בטוויטר נכתב: "על קהל הלקוחות לבדוק את סטטוס הטיסה לפני הגעה לשדה התעופה". עוד נמסר כי החברה פועלת על מנת לפתור את הבעיה בהקדם וכי אין השפעה על טיסות באוויר שבדרכן לנחות. בהודעה נוספת שעות לאחר גילוי התקלה, הובהר כי התקלה במחשבים נגרמה בשל הפסקת החשמל.



בעקבות המקרה הנדיר, הטיסות הופסקו בכל רחבי העולם ובמסכי התעופה ובאתר של החברה לא הוצג מידע מעודכן. "הפסקת חשמל באטלנטה, שהחלה בשעה 06:38 (שעון אטלנטה) השפיעה על מערכות המחשב של דלתא ברחבי העולם, וכתוצאה מכך ישנם עיכובים וביטולי טיסות היום. צוות מערכות מידע של דלתא פועל כדי לפתור את הבעיה", נכתב בהודעה.



נוסעים רבים נאלצו לחכות שעות בתוך המטוס


נוסעים רבים ברחבי העולם התלוננו ברשתות החברתיות על כך שהם נמצאים בחוסר ודאות וכי אין להם שום מידע מה קורה ומתי הטיסה שלהם תצא על היעד. סטיבן סמית בן ה32 מלואיזיאנה, הוא בין הנוסעים שמושפעים מהמצב. סמית נמצא במשך כשלוש שעות בתוך מטוס בנמל התעופה נריטה שבטוקיו, וממתין להמראה לשאנגחאי. בציוץ שפרסם הוא כתב שהוא מעודד ממיזוג האוויר שבמטוס בו הוא שוהה.



נוסע נוסף דיווח לרשת BBC כי חיכה עם מאות נוסעים שנתקעו בנמל התעופה בסן פרנסיסקו, לאחר שהתבקשו לעזוב את המטוס עליו עלו כבר על מנת להמריא. תקלות מחשב המשבשות את פעילות המטוסים בנמל התעופה אינן דבר נדיר, אולם תקלות שמביאות להשבתה כללית למשך זמן רב של חברה שלמה - הינה יוצאת דופן. 

לפי דיווחים ברשת לקוחות עודכנו כי מחשבה החברה נפרצו על ידי האקרים: 





נכון לשעות אלה, לפי הנתונים באתר של נמל התעופה בן גוריון הטיסה של החברה מתל אביב לניו יורק אמורה לצאת כמתוכנן. 



 טיסת "דלתא איירליינס" מנתב''ג לניו יורק. צילום מסך אתר רשות שדות התעופה
טיסת "דלתא איירליינס" מנתב''ג לניו יורק. צילום מסך אתר רשות שדות התעופה



בשבוע שעבר: ירידה במניות החברה


חברת התעופה עלתה בשבוע שעבר לכותרות בנסיבות אחרות, לאחר שמניותיה נפגעו בעקבות דיווחה על ירידה חדה מהצפוי בהכנסותיה לחודש יולי. המניות של "דלתא איירליינס" ירדו ביותר מ-25% מתחילת השנה. 

חברת דלתא איירליינס מטיסה מידי שנה כ-180 מיליון איש ומעסיקה למעלה מ-80 אלף איש. התקלה מגיעה שלושה שבועת לאחר שחברת southwest airlines ביטלה יותר מ-1,000 טיסות בעקבות הפסקת פעילות של המערכת.