המגפה מתפשטת? תינוק מאזור יוסטון מת היום (שלישי), ככל הנראה מנגיף הזיקה, כך דיווחו רשויות הבריאות בטקסס. על פי הדיווח, התינוק מת מעט אחרי הלידה ובכך הפך לקורבן הראשון למחלה בטקסס. לפי בדיקה שנעשתה, אם התינוק ביקרה באמריקה הלטינית בזמן שהייתה בהריון, שם ככל הנראה נדבקה בנגיף. "השפעתו של נגיף הזיקה על תינוקות יכול להיות טרגי ואנו משתתפים בכאב המשפחה", אמר ד"ר ג'ון הלרסטדט, המפקח על שירותי הבריאות בטקסס, "המשימה העיקרית שלנו היא להגן על עוברים מהמחלה ההרסנית", הוא הוסיף.



מומלץ להימנע מכניסה לאזורים הנגועים בנגיף


כזכור, ההתפרצות הנוכחית של נגיף הזיקה התרחשה כמעט לפני שנה בברזיל, ומיוחסים לה אלפי פגמים ובעיות נוירולוגיות בתינוקות שילדו נשים הנושאות אותו. מוקדם יותר השנה, נשיא ארצות הברית ברק אובמה הביא לאישור הקונגרס העברת 1.9 מיליארד דולר למיגור הנגיף. בשלב זה נעשה שימוש רק ב-589 מיליון דולר, עודפים תקציביים שנותרו מהמאבק בווירוס האבולה. 



מאחר שאין טיפול במחלה או חיסון נגדה, הדרך היחידה להתגונן היא להימנע מנסיעה לאזורים שבהם הנגיף פעיל. אם בכל זאת נוסעים לארצות אלה, ארגון ה־CDC ממליץ לנקוט מרב אמצעי הזהירות מפני עקיצות, ובהם שימוש במשחות דוחות יתושים, לבישת בגדים ארוכים ועבים שיכולים לחסום עקיצות יתושים ושינה בחדר סגור וממוזג עם מיזוג אוויר בחברת אנשים נוספים. נוסף לכך מומלץ לא להסתובב בחוץ בשעות הבוקר המוקדמות ובשעות בין ערביים, שהן שעות הפעילות של הנקבות, שהן אלה שעוקצות.