שני מטוסים מסחריים צפויים לנחות בנמל התעופה זוונטם בבריסל בשל התרעה על פצצות, כך דיווחה הערב (רביעי) רשת הטלוויזיה  הבלגית VRT. על פי הדיווח, המטוס דיווח בקשר על המצב למגדל הפיקוח. כוחות החירום והביטחון כבר נערכו במקום. על פי דיווח באינדיפנדנט הבריטי, אחת הטיסות היתה של חברת SAS מאוסלו.. בדיילי מירור דווח כי טיסות אחרות הופנו לנמלי תעופה אחרים באירופה.



בארט ראס, עיתונאי בלגי, שהיה על אחת הטיסות, צייץ בטוויטר שהוא ירד מהטיסה וכבר נמצא באולם הנכנסים בשדה. קודם לכן הוא דיווח שהקברניט אמר לנוסעים כי ייתכן ויש פצצה במטוס וביקש מהם להישאר במקומותיהם. 



בלגיה נמצאת בכוננות גבוהה בעקבות גל פיגועי הטרור בשנה האחרונה. בשבת הותקפו שתי שוטרות בעיר שרלרואה על ידי אדם עם מצ'טה. לפי העדויות בזירה, התוקף צעק "אללה אכבר". הוא נורה ונפגע, ולפי דיווח ברשות השידור הבלגית מת מאוחר יותר מפצעיו. לפי דיווח בסוכנות ידיעות רוסית המשטרה קראה לאזרחים באזור להסתגר בבתיהם.



בחודש יוני המשטרה הבלגית עצרה 12 בני אדם החשודים בתכנון פעולות טרור חדשות ברחבי היבשת, זאת כחלק מגל מעצרים שמטרתו להיאבק בפעולות הטרור התכופות באירופה. לפי הדיווחים המקומיים, אותם חשודים תיכננו לבצע פיגוע במהלך משחקי היורו בצרפת, ככל הנראה בעת שהנבחרת הבלגית משחקת.



בחודש מרס נרצחו 34 בני אדם ומעל 130 נפצעו בפיגוע התאבדות כפול בנמל התעופה ותחנת הרכבת תחתית. ארגון דאעש נטל אחריות על הפיגוע והכריז כי מדובר בנקמה על השתתפותה של בלגיה בקואליציה הבינלאומית שפועלת נגד הארגון. בהודעה שפורסמה בסוכנות הידיעות אמאק של ארגון הטרור נאמר כי "לוחמי המדינה האסלאמית ביצעו שורה של פיצוצים עם חגורות נפץ ומטעני חבלה ביום שלישי, ופגעו בשדה התעופה ובתחנת מטרו מרכזית בבריסל, בירת בלגיה, מדינה שמשתתפת בקואליציה הבינלאומית נגד המדינה האסלאמית". בנמל התעופה בבריסל ובתחנת הרכבת התחתית בעיר".



"לוחמי המדינה האסלאמית פתחו באש בתוך שדה התעופה זוונטם, לפני שכמה מהם הפעילו את חגורות הנפץ שלהם, כמו מתאבד שהיד שהפעיל את חגורת הנפץ שלו בתחנת המטרו מאלביק", נטען בהודעה הרשמית. "ההתקפות הביאו ליותר מ-230 הרוגים ופצועים". בהודעה הרשמית בערבית נכתב כי מספר ההרוגים עומד על למעלה מ-200, ככל הנראה על מנת לפאר עוד יותר את מתקפת הטרור. את ההודעה שחררה סוכנות הידיעות של דאעש ועל כן הודעה זו נחשבת לאמינה.