הקרבות העקובים מדם בחלב נמשכים: אם ושני ילדיה נהרגו אמש, ככל הנראה כתוצאה מהתקפה של נשק כימי על רובע בעיר חאלב שנמצא בשליטת המורדים. עובדי סיוע שנמצאים במקום אמרו שההפצצה אירעה ביום רביעי בלילה, כשפעוטות וילדים קטנים צולמו כשהם מקבלים טיפול חירום בעזרת מסכות חמצן בבית החולים.



חאלד חראח, אחד מהראשונים להגיע לזירה, סיפר שמסוק של צבא אסד הפיל ארבע פצצות על רובע אל זבדיה, כשאחת מהן נשאה גז כלור. המרכז הסורי לזכויות אדם, דיווח גם הוא כי כוחותיו של הנשיא בשאר אסד הפילו ארבע פצצות ומסר על שני הרוגים ועל מספר נפגעים הסובלים מקשיי נשימה, אולם לא נמסר מהי הסיבה.


מחמוד רשוואני, פעיל בעד המורדים המתגורר בחאלב, תאר ילדה בת 6 שצרחה "אני לא יכולה לנשום", ואמר שנאמר לו שלפחות 70 בני אדם נפגעו מההפצצה.



במהלך מלחמת האזרחים בסוריה דיווח מספר מקים של התקפות בגז כלור, כמו גם בנשק כימי אחר, לרוב, נגד כוחות האופוזיציה. 



ההתקפה אמש באה לפני כניסתה לתוקף של הפסקת האש היומית עליה הכריזה אתמול רוסיה, לפיה "כל הפעולות הצבאיות, כולל תקיפות אוויריות וארטילריות ייעצרו בזמן הזה", על מנת לאפשר הגשת סיוע הומניטארי לתושבי העיר.



אתמול דווח על כך שלפחות 2,000 לוחמי ארגון "חראקת חיזבאללה אל נוג'בה", הזרוע העיראקית של חיזבאללה, נמצאים בדרכם לעיר כדי לסייע לאסד להדוף את מתקפת כוחות המורדים, שהצליחו בשבוע שעבר לשבור את המצור שהטילו כוחות המשטר על העיר.





בציוץ ברשת טוויטר נאמר כי הארגון השיעי אסף כוח של 2,000 לוחמים עיראקים וכי הם נמצאים כרגע באתרי כינוס בסוריה לקראת המתקפה על העיר. בסרטון שפרסמה התנועה, נראים לוחמים המחזיקים בדגלי חיזבאללה מקיימים מצעד צבאי ועורכים אימונים בכלי נשק כבדים, ככל הנראה לאחר כניסתם לשטחה של סוריה. 


בתוך כך, חיל האוויר הרוסי הפציץ מפעל לייצור נשק כימי של ארגון המדינה האסלאמית בעיר א-ראקה, בירת דאעש בסוריה, והרג מספר אנשים. שישה מטוסי Tu-22M3 תקפו מתקנים של דאעש באזור א-ראקה. בנוסף למפעל הופצץ גם מחסן בקרבת העיר, שהכיל תחמושת ודלק וכן מחנה אימונים של הארגון.