צבי מזאל, שגריר ישראל לשעבר במצרים, התראיין הבוקר (ראשון) בגלי צה"ל והתייחס לג'ודוקא אסלאם אל שיהאבי המצרי, שסירב ללחוץ את ידו של מדליסט הארד הישראלי אורי ששון בתום הקרב ביניהם בסיבוב הראשון באולימפיאדת ריו. לפי מזאל, שהיה שגריר במצרים בשנים 1997 עד 2001 "אין שינוי מהותי ביחס של העולם הערבי האסלאמי לישראל".



"נכון שיש שלום עם מצרים ומדברים על שינוי אזורי אבל ההסתה נגד ישראל נמשכת כל הזמן", הוסיף מזאל. "השלום אינו משנה כיוון שהאליטות הולכות נגדנו ובכך אין שום שינוי". מזאל נשאל האם מישהו הורה לאל שיהאבי לא ללחוץ את היד של ששון והוא ענה כי הוא עשה זאת בשל "החינוך שלו, התקשורת, מה שהוא למד מהקוראן, מה שהוא שומע במסגדים, זה החיים".



" א-סיסי איננו מסוגל לקדם את הנורמליזיציה". צילום: רויטרס"
" א-סיסי איננו מסוגל לקדם את הנורמליזיציה". צילום: רויטרס"



מזאל הדגיש כי "אני חושב שבשלב זה השלטון במצרים הוא אחד הטובים שהיו במצרים כלפי ישראל, אנחנו משתפים פעולה בתחום הביטחוני ועושים עבודה טובה. אבל אפילו א-סיסי איננו מסוגל לקדם את הנורמליזיציה, לא כי הוא לא רוצה, כי הוא מרגיש שהוא לא יכול לעשות את זה, הוא לא רוצה שיתנגדו לו, יש לו מספיק צרות מהתוכניות שלו לקדם את מצרים. הוא לעולם אינו מגנה את ישראל. הוא מעולם לא הלך מעבר לזה, הוא לא יכול".



"המוטיב החשוב ביותר עדיין במחשבה הערבית-אסלאמית היא נגדנו, בכך אין שינוי. אצל העמך אנחנו התקבלנו בלי הרבה בעיות אבל לעמך אין מה לומר במצרים, מה שקובע אלה האליטות, זו מדינה עדיין פיאודלית", סיכם מזאל.