ארגון הטרור "בוקו חראם" פרסם סרטון בו נראות כמה מ-200 מהתלמידות שנחטפו על ידי הארגון האיסלאמיסטי הקיצוני. בסרטון, ניתן לראות את איש הארגון עומד ומאחוריו בסביבות ה-50 בנות לבושות בכיסויי ראש. לטענתו, חמש מהבנות נהרגו על ידי מטוסי הצבא הניגרי במהלך מתקפה על מתחם של המקום. האיש, שפניו טושטשו, הוסיף: "הם צריכים לדעת כי ילדיהם עדיין בידינו".



הבנות שמופיעות בסרטון נתפסו על ידי הקבוצה הבדלנית "בוקו חראם" המונהגת על ידי אבו באכר שקאו. כאשר חמושים הסתערו על בית ספר תיכון בעיר צ'יבוק בניגריה. 276 בנות נלקחו בשבי על ידי החמושים ו-57 הצליחו להימלט במהלך החודשים שלאחר מכן, אולם הרוב נשארו נעדרות לאחר שהאמינו כי עדיף להישאר בשבי. 


200 בנות מוחזקות על ידי ארגון הטרור. צילום מסך
200 בנות מוחזקות על ידי ארגון הטרור. צילום מסך



מדובר בסרטון השלישי של הבנות שיוצא לאור מאז שהן נתפסו לפני כשנתיים. התלמידות נחטפו על ידי ארגון הטרור הניגרי באפריל 2014 ועורר את זעם העולם עם הקמפיין הזכור "bring back our girls" שצבר תאוצה וסחף אחריו רבים ברחבי העולם, כולל את האישה הראשונה של ארצות הברית, מישל אובמה, בחודש מרץ 2015 ארגון "בוקו חראם" נשבע אמונים לארגון הטרור דאעש.

  

כזכור, לפני מספר ימים הודיע צבא מצרים כי חיסל את מנהיג ארגון המדינה האסלאמית בסיני, אבו דעא אל אנסרי. ההודעה של צבא מצרים התפרסמה על ידי דובר הצבא בעמוד הפייסבוק שלו. אם אכן החיסול בוצע כפי שטוען הצבא, מדובר במכה קשה ביותר לארגון הטרור שלפני כשנתיים נשא את השם "אנסאר בית אל-מקדס" ואשר נשבע אמונים למנהיג דאעש, אבו בכר אל-בגדאדי. לפי הדיווחים מנהיג דאעש בסיני חוסל בסדרה של תקיפות אוויריות ליד העיר אל עריש, בעת פגישה שקיים עם עוזריו. עוד נטען כי בתקיפה נהרגו 45 לוחמים של המדינה האסלאמית וכן הושמדו מצבורי נשק ותחמושת ששימשו אותם. אם כן המידע נכון, ניתן להעריך כי התקיפה בוצעה על סמך מידע מודיעיני מדויק ביותר.