העיר חאלב מדממת כבר תקופה הארוכה בעקבות הקרבות בין כוחות המורדים לבין צבאו של הנשיא הסורי בשאר אסד והמעורבות הרוסית לצדו של המשטר, אבל היום רמז גורם בכיר במוסקבה כי כוח משמעותי נוסף עשוי להצטרף לקרבות. שר ההגנה הרוסי, סרגיי שויגו, צוטט בסוכנות הידיעות הרוסית ריא, כי  


רוסיה וארצות הברית קרובות להסכמה על פתיחת פעולה צבאית משותפת בעיר.


"אנחנו נמצאים בשלב פעיל מאד של המו"מ בינינו לבין האמריקאים", אמר שויגו. לדבריו, "אנחנו מתקרבים צעד אחר צעד לתכנית, שתאפשר לנו להילחם ביחד על מנת להביא שלום ושהתושבים יוכלו לחזור לבתיהם".


בתוך כך, שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, אמר כי המורדים הסורים מנצלים את הפסקות האש היומיות בעיר המדממת כדי להתארגן מחדש ולהתחמש.
לברוב אמר במסיבת עיתונאים עם עמיתו הגרמני, פראנק וולטר שטיינמאייר, כי הוא מבין הפסקות האש לא מספיקות על מנת לאפשר להכניס לעיר סיוע ולתושבים לעזוב את העיר. 

עוד אמר לברוב, כי קשה להאריך את הפסקות האש בגלל הסיכון שהחמושים ישתמשו בהן כדי להתארגן מחדש, משהו שלדבריו הם עשו בעבר.



דובר ממשלת גרמניה סטפן סייברט, אמר שהפסקת אש יומית בת שלוש שעות לא מספיקה כדי להקל על תושבי העיר. "זה אמור להיחשב כוויתור, אבל למעשה זאת ציניות, משום שכולם יודעים שהזמן הזה לא מספיק להעביר אספקה לאנשים הנואשים שם", אמר.



לדבריו, ההרג בחאלב חייב להיפסק והעיר צריכה לקבל מזון ואספקה רפואית ללא דיחוי.



הדובר אמר כי נשיא סוריה, בשאר אסד, ובת בריתו רוסיה, אחראים במידה רבה למצב הקשה בעיר: "בראש ובראשונה זאת החלטה שלהם אם יהיו מיתות נוספות או שהתושבים יקבלו עזרה ותקווה לאחר חודשים של סבל".