ביום רביעי בערב פתח סמי יולס את הוואטסאפ שלו וגילה את התמונה שלה חיכה בכיליון עיניים. אנואר בוראן בת השמונה, הילדה הפלסטינית מחברון שתועדה בסרט של "בצלם", ממררת בבכי לאחר ששוטר מג"ב השליך את האופניים שלה, עליהם רכבה מחוץ לביתה ברחוב אל-איבראהמי, חייכה אליו מן התמונה. את הדמעות המרות של לפני כחודש החליף חיוך קטן ואת כאב העלבון מאז, החליפה הבעה מהולה בהפתעה והתרגשות שהיתה נסוכה על פניה.



הסיבה להתרגשות היו האופניים הוורודים החדשים עם מהלכים ומנעול ששלח לה סמי, לצידם עמדה אנואר באחד מחדרי הבית. את המעמד הנציחו מי שהתנדבו לעשות את השליחות.



אנואר בוראן עם האופניים שקיבלה מסמי יולס
אנואר בוראן עם האופניים שקיבלה מסמי יולס



יולס, יהלומן ישראלי וסבא לששה נכדים, המחלק את זמנו בין קנזס סיטי לישראל, רכש את האופניים לאחר שנחשף לסיפור בתקשורת בעת ביקורו בארץ עם אשתו, ולבו נכמר. הוא תהה בינו לבין עצמו איך אפשר יהיה להסביר לחברי הקהילה היהודית בקנזס, ששוטר ישראלי החרים וזרק לילדה פלסטינית קטנה את האופניים בגלל שנסעה על כביש של יהודים, והחליט לעשות מעשה.





אחרי שרכש את האופניים, התקשר סמי לידידתו יעל קהת, אשתו של הנריקה צימרמן, העיתונאי הפורטוגלי-ישראלי המכסה את המזרח התיכון, כדי לברר איך אפשר יהיה להעביר את האופניים לאנואר בחברון. למשימה גויסו עיתונאי פלסטיני ושני פעילי שלום ישראלים, והם אלה שעדכנו אותו השבוע שהמשפחה קיבלה בשמחה את המתנה. "מדובר במשפחה עם תשעה ילדים ואב נכה שאיבד את רגלו שנמחצה על ידי משאית", סיפר יולס והוסיף כי "בשבילי הרגע הזה שבו ראיתי את הילדה מחייכת לצד האופניים, היה רגע של אושר גדול וגם של סגירת מעגל".



"אני חושב שאבא שלי, עליו השלום מבסוט ממני עכשיו", אמר יולס, "הוא סיפר לי שכשהיה נער בווינה היו לו אופניים חדשים שנזרקו לנהר. אני הבנתי שזה היה אקט אנטישמי של נערים מקומיים, ולכן, כשקראתי את הסיפור על אנואר, מיד חשבתי על אבא שלי. עכשיו יהיו לה את האופניים הכי יפים בשכונה וגם מנעול שתוכל לקשור אותם".



כזכור, השבוע הודיעה המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בפרקליטות המדינה, שבדקה את האירוע, כי השוטרים לא יועמדו לדין פלילי. עוד נמסר כי "לאחר תום החקירה ובדיקת ממצאיה נקבע כי חומר הראיות מצביע לכאורה על כך שהתנהלותם של השוטרים הייתה בלתי תקינה ולא מקצועית", וכי הם יועברו "לבחינה ולטיפול פיקודי-משמעתי של הגורמים המקצועיים המוסמכים במשטרת ישראל".