משרד החוץ בירושלים פרסם כי אזרחית ישראלית אמריקאית נהרגה היום (שבת) בתאונת טרקטורון בפנמה. דובר משרד החוץ מסר כי מדובר בזוג הורים עם בת צעירה שנסעו למקום כדי להיפגש עם בנם שסיים טיול בדרום אמריקה. האם הייתה בטרקטורון והתהפכה ונהרגה כנראה במקום. הקונסול הישראלי בפנמה מטפל בסידורי ההטסה של גופת הישראלית.



האסון מגיע כמעט חמישה חודשים לאחר ששירה רוט ז"ל, מטיילת ישראלית בת 25, הלכה לעולמה בפרו לאחר שהשתתפה בטיול באזור ווארז שבצפון מערב המדינה. במהלך הטיול חשה רוט ברע ובסופו עלתה על אוטובוס לבירה לימה. כעבור כמה שעות היא נמצאה באוטובוס כשהיא ללא רוח חיים.



בנוסף, חודש לפני טרגדיה זו אירע אסון נוסף בפרו, בו נהרג הישראלי אוראל גואטה ז"ל. גואטה (24) ישראלי מכפר סבא שטייל בפרו, נהרג בתאונה טרגית במהלך "באנג'י טרזן" שהתרחשה בין שני רכסי הרים בשרשרת הרי האנדים, סמוך לעיר קוסקו בפרו. האמבולנס שהגיע למקום פינה את גואטה, שככל הנראה כבר לא היה בחיים, למרפאת חירום בקוסקו ומשם יצאה הבשורה הקשה. "קיבלתי ראשון את הידיעה. מיהרתי לדווח לחדר המצב של משרד החוץ והתחלנו בפעולות הסיוע", סיפר הרב עופר קריפר, שליח חב"ד בקוסקו.