המחבל המתאבד שפוצץ את עצמו במהלך החתונה בדרום טורקיה, הינו ילד שגילו נע בין 12 ל-14, כך אמר היום (ראשון) נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן במהלך משדר טלוויזיה מיוחד. עוד אישר הנשיא הטורקי, כי במהלך הפיגוע נרצחו 51 בני אדם ו-69 נוספים נפצעו. לדבריו, 17 מהנפגעים מוגדרים כפצועים באורח קשה. ארדואן הטיל את האחריות לאירוע על לוחמי ארגון המדינה האסלאמית (דאעש) ואמר כי ככל הנראה הם אלה שעומדים מאחורי המעשה. 



פיגוע במהלך חתונה בטורקיה

מאות בני אדם התאספו במהלך היום והתאבלו על הנרצחים שנפצעו בזמן שחגגו בחתונה בעיר גזיאנטפ, הסמוכה לגבול עם סוריה. לפי מקורות ביטחוניים, חלק מהלוויות יידחו, בשל הקושי לזהות את הגופות שנפגעו בפיצוץ האדיר. האבלים הכועסים זרקו במהלך האירועים בקבוקי תבערה לעבר המשטרה המקומית וקראו קריאות "ארדואן רוצח".



זירת הפיצוץ. צילום: AFP



אפוד המחבל אותר בזירה

הפיצוץ אירע במהלך הלילה, ובו כאמור נרצחו 51 בני אדם. האירוע בו התרחש הפיצוץ, היה חתונה של כורדים, ולכן - אם אכן מדובר בפיגוע שבוצע על ידי דאעש, ייתכן שמדובר בנקמה של הארגון הרוצה להראות את חוזקו בתקופה בה נראה כי הוא נחלש. סגן ראש הממשלה, מחמט סימסק, אמר אמש כי ככל הנראה מדובר בפיגוע התאבדות, ואילו גורם אחר במפלגת השלטון אמר כי אנשי המדינה האסלאמית עומדים מאחוריו. לפי דיווחים מקומיים, אפוד ששימש את המחבל המתאבד אותר בזירת הפיצוץ. 

מוקדם יותר במהלך היום, ביקרו שר הבריאות הטורקי וסגן ראש הממשלה את הפצועים בבתי החולים בעיר. "אחרי הביקורים הללו, נכין דוח מפורט על שאירע ונפרסם אותו לציבור", הם אמרו.

גם המפלגה הכורדית בטורקיה גינתה את המתקפה והאשימה אף היא את ארגון הטרור דאעש. בהודעה מטעם המפלגה נכתב כי בעקבות האירועים, יחודשו השיחות בין הכורדים לטורקים.