"במה שקשור לישראל, ואני מתייחס לחלק שמדבר על הטרור, אפשר להסתכל על זה מנקודת מבט של שלטון כוחני, אבל אין מה שמראה שיש קשר בין ישראל לארגוני טרור חמושים", כך אמר שר החוץ המצרי, סאמח שוקרי, במפגש עם סטודנטים שעורר הדים נרחבים ברחבי מצרים. שוקרי, אחד האנשים שמצדדים בחום ביחסים עם ישראל, התייחס לדברים בעקבות שאלות שהופנו אליו.



כשנשאל האם הרצח שמבצעת ישראל בפלסטינים לא נחשב למעשה טרור, אמר: "כרגע, אין בקהילה הבינלאומית הסכמה מוגדרת על מה זה טרור. במסגרת המדינית, פעולה צבאית ללא לגיטימיות הוא דבר שאינו לגיטימי מבחינה בינלאומית. התערבות של מדינה בעניינים כדי שפעולה מסוימת תיחשב לטרור צריכה להיות הסכמה בקרב הקהילה הבינלאומית על אותה הגדרה. בלי הגדרה כזאת לגבי מה מהווה אותו טרור".



שוקרי הוסיף ואמר: "אין משהו גורף שמביא למסקנה הזאת, בוודאי שיש לישראל, בהתאם להיסטוריה שלה, חברה שאלמנט הביטחון חזק בה מאוד. בראייה שלה מאז 1948 היא התמודדה עם אתגרים רבים שהשרישה את תפיסת הביטחון והשליטה על השטח ועל המעברים".



כזכור, אמש דווח כי משלחת ישראלית בכירה הגיעה לביקור במצרים, כך דיווחו אמצעי תקשורת מצריים. על פי הדיווח בתקשורת המצרית, הצוותים מישראל וממצרים ידונו בהצעת הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי בעניין חידוש תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים, וכן בעניינים נוספים.



בתחילת יוני קרא א-סיסי לישראל ולפלסטינים לשוב אל שולחן המשא ומתן. "במצרים עשינו צעד לפני 40 שנים (הסכם השלום בין ישראל למצרים) והתוצאות היו כבירות. אנו יכולים להביא לצעד נוסף באותה רמה באמצעות שכנוע", אמר נשיא מצרים בראיון מיוחד שהעניק לטלוויזיה המצרית לרגל שנתיים לעלייתו לשלטון.



כזכור, שוקרי שביקר רק בחודש שעבר בישראל, אמר במהלך הביקור כי "אנחנו נמצאים בצומת מכריע ומאתגר עבור המזרח התיכון. הסכסוך הפלסטיני-ישראלי משתולל במשך יותר מחצי מאה, גובה אלפי קורבנות ומוחץ את התקוות והשאיפות של מיליוני פלסטינים להקים את המדינה העצמאית שלהם המבוססת על גבולות 1967 עם מזרח ירושלים כבירתה, כמו גם שאיפות מיליוני ישראלים לחיות בשלום, ביטחון ויציבות".



שר החוץ המצרי הוסיף כי "אני רוצה להבטיח שמחויבותה של מצרים לתמוך בהסכם צודק, כולל ובר קיימא לסכסוך הפלסטיני-ישראלי ולתמיכתה בשלום ובביטחון במזרח התיכון היא מחויבות איתנה ויציבה, ושההנהגה המצרית רצינית בהחלטיות שלה לספק את כל צורות התמיכה האפשריות כדי להשיג את המטרה הנעלה הזו. אני מצפה לעסוק בעומק בסיכויים לשלום במהלך בנוסף לנושאים פוליטיים שקשורים ליחסים הבילטרליים. אני בטוח שזה יהיה דיון פורה בעל תועלת הדדית".