תושבי מרכז איטליה התעוררו הבוקר (רביעי) לרעש אדמה בעוצמה 6.2, שגרם למותם של לפחות 284 בני אדם ולפציעתם של מאות נוספים. עדיין קשה להאריך את גודל הנזק, אך כבר כעת ניתן להבין כי מדובר בפגיעה משמעותית. סרטונים רבים פורסמו ברשתות החברתיות, בהם ניתן לראות את ההרס ואת ניסיונות החילוץ הראשוניים.


ניסיונות חילוץ באיטליה לאחר רעידת האדמה

הריסות באיטליה לאחר רעידת האדמה

לפי הדיווחים בתקשורת האיטלקית, נראה שהנזק החמור ביותר נגרם לעיירה אמטריצ'ה, שם אמר ראש העיר, סרג'יו פירוצי, כי "המצב דרמטי, יש הרבה הרוגים. כל הכבישים לעיר נותקו וחצי מהעיר נהרסה".

רעידת אדמה באיטליה

רעידת האדמה באיטליה

"הדלת רעדה"

אחד מתושבי המקום סיפר על הרגע בו הרגיש את הפגיעה: "המיטה שלי התחילה לרעוד והדלת רעדה, זה היה מאוד מפחיד". אחר הוסיף: "אחרי הרעידה הראשונה הכנתי כמה דברים לחירום אבל ניסיתי לחזור לישון. אחרי הרעידה השנייה, החלטתי פשוט לעזוב את המקום".


חילוץ לכודים. צילום: רויטרס



צילום: רויטרס


צילום: רויטרס




כזכור, רעש אדמה חזק הורגש הבוקר באזור העיר פרוג'יה שבמרכז המדינה בעצמה 6.2. הרעידה היכתה בסביבות השעה 04:30 במחוז אומבריה, והורגשה גם ברומא. לאחר מכן הורגשה רעידת משנה בעצמה של 5.5 באזור. כתוצאה מרעידת האדמה בניינים במספר ערים במדינה קרסו וישנם דיווחים על נפגעים רבים ולכודים. סוכנות ההגנה האזרחית באיטליה הגדירה את רעידת האדמה כ"חמורה". 

לפי הדיווחים בתקשורת האיטלקית, נראה שהנזק החמור ביותר נגרם לעיירה אמטריצ'ה, שם אמר ראש העיר, סרג'יו פירוצי, כי "כל הכבישים לעיר נותקו, חצי מהעיר נהרסה". פירוצי המשיך ואמר כי ישנם לכודים רבים בעיר וכי בנוסף לרעידת האדמה, העיר נפגעה גם ממפולת. לינה מרקאנטיני, תושבת אומבריה סיפרה לסוכנות הידיעות רויטרס: "הרעידה הייתה כל כך חזקה, המיטה עברה את כל החדר, כשאנחנו עליה". נזק משמעותי נוסף נגרם גם לעיירות אקומולי, פוסטה וארקטה דל טרונטו.  

שוקה קלמן, ישראלי המתגורר ברומא, 150 ק"מ ממקור רעש האדמה, שוחח הבוקר עם גל"צ וסיפר על שאירע: "התעוררנו בשלוש וחצי בלילה בבהלה, חזרנו לישון ושוב התעוררנו. היו כמה רעידות משנה אחרי הגדולה ובבוקר קמתי לטלפונים מהארץ, שאלו אם אנחנו בסדר. הבנו שזו רעידת אדמה, מרגישים, זה משהו שלא חוויתי עד כה בצורה כה חזקה. אנחנו גרים בקומה הרביעית והאחרונה, והרגשתי שהמיטה מתחילה לזוז בתוך מערבל בטון. קצת נבהלתי, הבנתי מה קורה מסביב. לאחר מכן שוב הייתה רעידה והתחלנו לחשוש". 

עוד הוסיף על הדיווחים בתקשורת האיטלקית: "אני כבר שומע על עשרות הרוגים, המספר כמובן עולה כל כמה דקות. בכל התחנות רדיו וטלוויזיה מהלילה כולם משדרים ישיר, שלחו כתבים לשטח וכל אחד מנסה לעדכן את קהל הצופים שלו. יש המון ידיעות, די מבולבלות אבל הרבה יש כנראה הרבה הרוגים". כמו כן אמר כי "העיירה הזאת בה הייתה הרעידה, שנמצאת 150 ק"מ מרומא, יש בה כל כך הרבה אזורים והמון תיירים בתקופה הזאת, אז קשה לדעת מה קרה או יקרה שם עכשיו".