נמשכים מאמצי החילוץ באיטליה בעקבות רעידת האדמה שפקדה היום (רביעי) את מרכז המדינה. מניין ההרוגים ברעש האדמה עלה ל-284 ואנשי ההצלה פועלים לחילוצם של אנשים מבין ההריסות כשלפחות 150 עדיין מוגדרים כנעדרים. הערב פורסם סרטון בו נראה חילוצו של גבר בן 65 ששכב במשך תשע שעות מתחת להריסות ביתו בעיירה אקומולי.



חילוץ מבין ההריסות ברעידת האדמה באיטליה

פטריסיה פרי, אחותו של לוצ'יאנו פרי, הגבר שניצל, צפתה בחילוץ שלו בחרדה גדולה. כשהיא לבושה בפיג'מה ונועלת נעלי בית, היא בכתה וחיבקה את אחיה שהועבר לאמבולנס. על אף ששהה זמן רב תחת ההריסות, פרי היה בהכרה והזיז את יד ימין. "איפה היא? איפה היא?" מלמל האחר ששכב על האלונקה. "אני כאן, אני לא עוזבת אותך", אמרה האחות".



הרס לאחר רעש האדמה באיטליה. צילום: רויטרס
הרס לאחר רעש האדמה באיטליה. צילום: רויטרס




נזק כבד

תושבי מרכז איטליה התעוררו הבוקר לרעש אדמה בעצמה 6.2, שגרם למותם של למעלה ממאה בני אדם ולפציעתם של מאות נוספים. סרטונים רבים פורסמו ברשתות החברתיות, בהם ניתן לראות את ההרס ואת ניסיונות החילוץ.

רעש אדמה חזק הורגש הבוקר באזור העיר פרוג'יה שבמרכז המדינה, כשהרעידה הכתה בסביבות השעה 04:30 במחוז אומבריה, והורגשה גם ברומא. לאחר מכן הורגשה רעידת משנה בעצמה של 5.5 באזור. כתוצאה מרעידת האדמה בניינים במספר ערים במדינה קרסו וישנם דיווחים על נפגעים רבים ולכודים. סוכנות ההגנה האזרחית באיטליה הגדירה את רעידת האדמה כ"חמורה".

לפי הדיווחים בתקשורת האיטלקית, נראה שהנזק החמור ביותר נגרם לעיירה אמטריצ'ה, שם אמר ראש העיר, סרג'יו פירוצי, כי "כל הכבישים לעיר נותקו, חצי מהעיר נהרסה". פירוצי המשיך ואמר כי ישנם לכודים רבים בעיר וכי בנוסף לרעידת האדמה, העיר נפגעה גם ממפולת. לינה מרקאנטיני, תושבת אומבריה סיפרה לסוכנות הידיעות רויטרס: "הרעידה הייתה כל כך חזקה, המיטה עברה את כל החדר, כשאנחנו עליה". נזק משמעותי נוסף נגרם גם לעיירות אקומולי, פוסטה וארקטה דל טרונטו.


מחפשים אחר ניצולים. צילום: רויטרס
מחפשים אחר ניצולים. צילום: רויטרס



כוחות ההצלה בשטח. צילום: רויטרס
כוחות ההצלה בשטח. צילום: רויטרס