רעידת האדמה באיטליה: ראש ממשלת איטליה, מתאו רנצי, ביקר היום (רביעי) באזור האסון ואמר כי יש לפחות 120 הרוגים ברעידת האדמה שהורגשה הבוקר במרכז איטליה בעוצמה 6.2. מוקד הרעש היה במשולש המחבר את מחוזות לאציו, אומבריה ומרקה, והוא הרס כמעט לגמרי את עיירות הנופש אמאטריצ'ה, אסקולי-פיצ'נו ואקומולי. בהמשך טיפס מספר ההרוגים והוא עומד על 284. מרבית המבנים בעיירות שנפגעו מרעש האדמה נהרסו וקברו תחתם עשרות תושבים. רבים מתושבי הסביבה המורגלים ברעידות אדמה הצליחו להימלט מהבתים מבעוד מועד ובילו את הלילה באזורים לא בנויים או בתוך מכונותיהם. אלה שלא הספיקו - נלכדו בהריסות הבתים.



דילטה פלורנטיני, אם לשלושה ילדים מהעיר נורצ'יה שבחבל אומבריה, סיפרה ל"מעריב אונליין" כי כל חייה ידעה שהאזור מועד לרעידות אדמה. "כשחשתי את תזוזות הבית הראשונות - לקחתי מיד את שלושת ילדי וברחתי מהבית. נכנסנו למכונית ונסעתי לשדה הפתוח. זה לא היה פשוט, הילדים בכו, אך נשארנו במכונית עד שהאדמה נרגעה".



ראש ממשלת איטליה, מתאו רנצי. ביקר באזור רעידת האדמה. צילום: רויטרס
ראש ממשלת איטליה, מתאו רנצי. ביקר באזור רעידת האדמה. צילום: רויטרס



הבעיה היא שהאדמה באזור לאציו ואומבריה ממשיכה עדיין לרעוד. עד שעות הצהריים נרשמו עשרות רעידות משנה חלשות ואחר הצהריים כבר נרשמה רעידת אדמה בעוצמה 4.8 שעוררה בהלה חדשה בציבור והורגשה גם בבירה רומא. עם זאת, רעידת האדמה הראשונה הייתה חזקה במיוחד והיא הורגשה מהעיר רימיני שלחוף הים האדריאתי ועד נאפולי שבדרום המדינה.



לדברי פרופסור אנצו בוסקי, צפויה רעידה אדמה חזקה נוספת באזור מרכז איטליה שעלולה לגרום לנזקים חדשים ולשבש את עבודתם של צוותי החילוץ. הללו מנסים לחפש ניצולים ולחלץ את כל מי שנלכד מתחת להריסות הבתים, בגיבוי של חיילים, כלבים וחיישנים מיוחדים. שגרירות ישראל ברומא הציעה את עזרתה בפעולות החילוץ, אך המשרד להגנת הציבור דחה באדיבות את הצעתה ואמר כי לעת עתה אינו זקוק לעזרה.



צוותי חילוץ באיטליה. צילום: רויטרס
צוותי חילוץ באיטליה. צילום: רויטרס