מזכיר המדינה האמריקאי, ג'ון קרי ושר החוץ הרוסי סרגיי לברוב נפגשו הלילה (שישי) למרתון של שיחות במלון "פרזידנט וילסון" בז'נבה על מנת להגיע להסכמות לסיומה של המלחמה בסוריה. במסיבת עיתונאים שערכו השניים אמר קרי: "אנחנו לא רוצים להגיע להסכם למען הסכם. אנחנו רוצים שיהיה משהו לעשות שהוא יעיל ושזה יעבוד עבור העם הסורי, שיהפוך את האזור ליותר יציב ובטוח, וזה מביא אותנו אל שולחן הדיונים כאן בז'נבה כדי למצוא פתרון מדיני".



קרי הוסיף: "חאלב ממשיכה להיות נצורה ומופגזת על ידי המשטר הסורי ובנות בריתה - איראן, רוסיה וחיזבאללה". קרי התייחס למבצע הצבאי בו החלה טורקיה לפני יומיים: "אנחנו בעד סוריה מאוחדת ולא תומכים ביוזמה כורדית עצמאית. יש שיתוף פעולה מוגבל עם הלוחמים הכורדים ואנחנו עובדים מאוד קרוב עם טורקיה. עכשיו כשהעיר מנביג' שוחררה יש ציפיות נוספות על דברים שיילקחו בחשבון".



לא הגיעו לפריצת דרך להפסקת אש. קרי ולברוב. צילום: רויטרס
לא הגיעו לפריצת דרך להפסקת אש. קרי ולברוב. צילום: רויטרס



שר החוץ הרוסי נשאל האם הם הסכימו לקרקע את חיל האוויר: "אנחנו לא מדברים על השבתה של חיל האוויר אלא על כך שמרחב התעופה בשמי סוריה יהיה אפקטיבי ויעיל בתקיפות נגד המדינה האסלאמית וג'בהת אל נוסרא".



השניים ניסו להגיע לפרצת דרך על מנת להוציא אל הפועל הפסקת אש הומניטרית בת 48 שעות בחלב ולשיתוף פעולה צבאי רחב נגד חמושים אסלאמיים בסוריה. צוותים של שני הצדדים ימשיכו בימים הקרובים בשיחות. שני המנהיגים אמרו כי יש כמה מחלוקות שעליהם לפתור לאחר השיחות בין השניים כדי להשיג הסכם והזהירו כי ההסכם עלול לקרוס אם לא תתקיים תקופת רגיעה בלחימה שתעזור להצליח ליישם את ההסכם.