משבר הפליטים משפיע על מעמדה של מנהיגת גרמניה: סקר חדש שפורסם היום (ראשון) בעיתון הגרמני "בילד אם סונטאג", מצביע על ירידה חדה בפופולריות של קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, שנמצאת כבר שלוש קדנציות בתפקיד. על פי הסקר מחצית מהגרמנים מתנגדים לכהונה נוספת של מרקל, ואילו 42% רוצים כי תמשיך להנהיג את גרמניה גם בארבע השנים הבאות. 



זוהי עלייה קלה מהסקר הקודם שערך העיתון, בנובמבר שנה שעברה, אז 48% היו נגד כהונה נוספת של מרקל, לעומת 45% שתמכו בה. מרקל עצמה, שמכהנת כקנצלרית משנת 2005 ותסגור בשנה הבאה 12 שנה בתפקיד, טרם הודיעה אם בכוונתה להתמודד שוב, ובראיון שנתנה לעיתון מקומי בגרמניה בשבוע שעבר, אמרה כי היא תודיע על כוונותיה במועד המתאים. 



בחודש יולי אירעו מספר תקיפות של אזרחים גרמניים, שעל שתיים מהןנטל ארגון דאעש אחריות. האירועים האלימים הגבירו את הביקורת על מדיניות ההגירה הליברלית מאד של מרקל, שאפשרה למאות אלפי מהגרים להיכנס למדינה מהמזרח התיכון, אפריקה וממקומות נוספים. 



במסיבת עיתונאים לפני כחודש, בעקבות האירועים האלימים, אמרה מרקל כי תדבוק בעקרונות שלה לגבי מתן מקלט לאלה שמגיע להם, וכי הפיגועים בגרמניה, יחד עם אלה בניס ובחבל נורמנדי, "מבקשים לעורר פחד ושנאה בין תרבויות ובין דתות". 



לדברי, מנהל רשות ההגירה הפדרלית בגרמניה, פרנק-יורגן וייס, הציפייה היא ש-300 אלף פליטים נכנסו וייכנסו לגרמניה במהלך שנת 2016.