יום דמים בתימן ועיראק בחתימת ארגון המדינה האסלאמית, דאעש: לפחות 75 בני אדם נרצחו בשני פיגועים רצחניים בעיר עדן בתימן ובעיירה שיעית מדרום לבגדד. בעיר עדן בתימן נהרגו לפחות 60 חיילים ועשרות נפצעו כשמחבל מתאבד פוצץ מכונית תופת בבסיס גיוס של הצבא, כשהרשויות בתימן חוששות שמספר הנפגעים צפוי לעלות. החשש הגדול הוא שמספר הנפגעים עלול לעלות. ארגון המדינה האסלאמית קיבל עליו אחריות לפיגוע.



על פי דיווחים שונים, המתקפה כוונה למרכז גיוס של צבא תימן בעיר החוף הדרומית. גורם ביטחוני ועדי ראייה סיפרו כי "מחבל שנהג במכונית תופת פוצץ את עצמו סמוך למרכז מתנדבים לצבא, שעמדו בכניסה לאחד מבתי הספר בשכונת מנסורה בצפון העיר עדן". גורמי ביטחון וגורמי רפואה בשלושה בתי חולים שונים אליהם פונו הפצועים ציינו, כי לפחות 60 בני אדם נרצחו. מספר זה עלול לעלות, מאחר וחלק מהפצועים במצב קשה. ארגון המדינה האסלאמית כבר לקח על עצמו אחריות לשורה של פיגועי תופת בעיר החוף התימנית, שהותירו עשרות הרוגים ופצועים בקרב כוחות הצבא והמיליציות העממיות התומכות בנשיא עבד רבה האדי מנסור בחודשים האחרונים.



עדן מהווה סמל עבור דאעש לאחר שמנסור הנתמך על ידי הקואליציה הערבית בהנהגת סעודיה, הכריז עליה כבירה זמנית של תימן, לאחר שהחות'ים הנתמכים על ידי איראן יחד עם בני בריתם התומכים בנשיא המודח עלי עבדאללה סאלח, השתלטו על הבירה צנעא בספטמבר 2014. כוחות המשטר יחד עם הקואליציה הערבית הצליחו להשתלט על עדן ועל ארבעה מחוזות בדרום המדינה בקיץ האחרון.



ילד במהלך הלחימה בתימן. צילום: רויטרס
ילד במהלך הלחימה בתימן. צילום: רויטרס




מדרום לבגדד נרצחו לפחות 15 בני אדם בפיצוץ של מחבל מתאבד בחתונה בעיירה סמוכה לכרבלא. גורם בטחוני בעיראק דיווח, כי חמישה מתאבדים השתתפו במתקפה על העיירה השיעית עין א-תאמר, הנמצאת מרחק של 120 ק"מ מדרום לבירת המחוז כרבלא, בשעה מאוחרת הלילה (ראשון), אך ארבעה מהם נורו בידי כוחות הבטחון. לדבריו מדובר באנשי ארגון המדינה האסלאמית, דאעש. בדיווח נמסר עוד, כי 16 בני אדם נוספים נפצעו. עוד נמסר, כי "התוקף השתמש ברימוני יד ובירי מרובה קלצ'ניקוב לפני שפוצץ את עצמו".



חבר ועדת הביטחון בפרלמנט, אסכנדר תות, אמר כי כל ההרוגים והפצועים הם אזרחים. "יש בעיה בסידורי הביטחון באזור המשתרע ממחוז אנבאר במערב עד כרבלא", האשים חבר הפרלמנט. "הפרצה הביאה את התוקפים להגיע לעין א-תאמר ולתקוף את החוגגים בחתונה".