צוות החקירה בפלורידה המשיך במהלך סוף השבוע לחקור מה גרם לפיצוץ שהרס את הלוויין "עמוס 6" בפלורידה, בזמן הכנתו לשיגור שהיה אמור להתבצע בשבת זו.

מהחקירה הראשונית עולה כי הפיצוץ אירע כמה דקות בודדות לאחר שהחלה סדרת בדיקות והכנות לתדלוק הראשוני של מיכלי החמצן שבטיל שנשא את הלוויין. המומחים מעריכים כי בשלב הזה נוצרה דליפת דלק, שהובערה על ידי ניצוץ שנוצר במקום. צוות המומחים, שכולל גם נציגים של חיל האוויר האמריקאי וחברת SpaceX, ימשיך בימים הקרובים בחקירה. 
מחר בבוקר יתקיימו שני דיונים בנושא -  האחד במסגרת משרד המדע והחלל, בראשות אופיר אקוניס, ויעסוק בנושא עתיד תקשורת הלוויינים בישראל. השני יתקיים בוועדת חוץ וביטחון. 
 

לא תהיה תמיכה ב"עמוס 7"

בתעשייה האווירית חוששים לגורל תעשיית לווייני התקשורת. אם בימים הקרובים לא תיזום ממשלת ישראל תוכנית להמשך פיתוח הפרויקט יאלצו בתקופה הקרובה בתעשייה האווירית להיפרד מאנשי הצוות המובחרים שאחראים על פיתוח, ייצור, הרכבה ושיגור הלוויין לחלל.
מדינת ישראל לא מוכנה להשתתף בסבסוד עלויות הפיתוח של הלוויין העתידי עמוס 7. התעשייה האווירית משקיעה כסף רב בנושא, אולם ממשלת ישראל מדללת תקציבים. הערכות הן שבין 200-250 עובדים ילכו הביתה, ומדובר בעובדים המובחרים שבמובחרים שבשוק לוויני התקשורת בחלל. 
 הדבר ייצור "בור" בחלל והנזק הוא עצום. מתן היכולת למדינות זרות תפתח עבור ארגונים, לא מאוהדי ישראל, את היכולת להשתמש בתקשורת הלוויינים הישראלית. זה כולל למשל יכולת לצפות בשידורי הלוויין "יס". בנוסף תיאלץ התעשייה האווירית לסגור מחלקה שלמה שנחשבת כתשתית לאומית. מתקני בדיקות הלחץ של הלוויינים, מחלקה עצומה בתוך התעשייה האווירית המעסיקה את טובי המהנדסים בעולם שבודקים כל רכיב של לוויינים במשך חודשים בתנאים המדמים את המציאות הכאוטית בחלל, תיסגר ומהנדסיה יפוטרו או יועברו למחלקות אחרות על חשבון מהנדסים אחרים.