מכה קשה לקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בקלפיות במדינת הבית שלה: מפלגת הימין הקיצוני אלטרנטיבה לגרמניה, שמובילה את הקו התקיף נגד מדיניות קליטת המהגרים של מרקל, רשמה הערב (ראשון) הצלחה גדולה כאשר הגיעה למקום השני בבחירות המקומיות במקלנבורג-מערב פומרניה, בעוד המפלגה הנוצרית- דמוקרטית של הקנצלרית ירדה למקום השלישי. 
מהמדגמים שפורסמו עם סגירת הקלפיות, עולה כי המפלגה הסוציאל-דמוקרטית, ששלטה במדינה שבצפון גרמניה בקואליציה עם הנוצרים-דמוקרטים, נותרה במקום הראשון עם 30.2% תמיכה, ירידה של יותר מחמישה אחוזים לעומת הבחירות הקודמות לפני חמש שנים. אלטרנטיבה לגרמניה זכתה ב-21.4% בהתמודדות הראשונה של המפלגה במקלנבורג-מערב פומרניה, בעוד הנוצרים-דמוקרטים קיבלו רק 19.8% לעומת 23% תמיכה בבחירות 2011. 


מפלה למרקל. צילום ארכיון: רויטרס

מפלה מורלית 

על אף שלפי ההערכות יצליח ראש הממשלה המקומי, ארווין סלרינג, להקים קואליציה חדשה עם הנוצרים-דמוקרטים כפי שהיה בעשר השנים האחרונות, מדובר במכה פוליטית ומוראלית עבור הקנצלרית מרקל. שנה בדיוק לפני הבחירות הכלליות בגרמניה ועדיין לא ברור אם מרקל תנסה להיבחר בהן בפעם הרביעית. מרקל עצמה נמצאת בכינוס מנהיגי 20 המדינות המתועשות (G-20) בסין, אולם מזכ"ל המפלגה, פיטר טאובר, ציין כי מדובר בתוצאה "מרה" שמעידה על "המחאה הציבורית" נגד מדיניות הפתיחות כלפי המהגרים והפליטים שהפגינה מרקל בשנה האחרונה.

במפלגת אלטרנטיבה לגרמניה, אשר הוקמה רק לפני שלוש שנים והובילה בשנה האחרונה את ההתנגדות לנכונותה של מרקל לקבל מאות אלפי פליטים למדינה, חגגו את ההישג וכעת יש להם נציגים בפרלמנטים המקומיים של תשע מתוך 16 המדינות שמרכיבות את גרמניה. "אנחנו כותבים היסטוריה במקלנבורג-מערב פומרניה", אמר לייף-אריק הולם, שעמד בראש הרשימה המפלגתית בבחירות היום. "אולי היום זו תחילת הסוף של תקופת השלטון של אנגלה מרקל".