הרשויות של ברזיל עצרו היום (חמישי) אזרח ישראלי שניסה לחצות את גבול בוליביה כשברשותו כמעט שש קילו של קוקאין שהוחבאו בתוך חלקן הפנימי של של שתי מזוודות שהיו עימו. לפי הדיווחים בעיתון המקומי, Correio de Corumba, בכוונתו של הישראלי היה להעביר את הסמים לישראל ושם למכור אותם. האיש, ששמו לא פורסם, נתפס בעיר קורומבה הברזילאית ביום רביעי בערב. בחקירתו הוא אמר לשוטרים כי תכנן לקחת את הסם לישראל, ושם רצה למכור אותם ב-80 אלף דולר לקילו.



הישראלי שנתפס צפוי לעמוד לדין באשמת סחר בינלאומי בסמים. קורומבה, העיר בה נתפס, ממוקמת בחלקה המרכזי של ברזיל, אלפי קילומטרים מעיר הבירה ברזיליה והערים הגדולות סאו פאולו וריו דה זנרו.




כמעט 6 קילו קוקאין. צילום מסך: Correio de Corumba



צילום מסך: Correio de Corumba



אמהות חד הוריות ניסו להבריח 8 ק"ג קוקאין


לפני כשלושה חודשים נעצרו שתי תושבות אילת בנמל התעופה בן גוריון לאחר שחזרו מחו"ל עם שמונה ק"ג קוקאין במזוודות. בחיפוש ובשיקוף שבוצעו נמצאו החומרים האסורים שהוסלקו במזוודות. את החשודות תפסו חוקרי ימ"ר תל אביב שקיבלו מידע מודיעיני אודות הברחת הסמים לישראל, וארבו בנתב"ג לשתיים עוד לפני שנחנו בישראל. 



השתיים, אמהות חד הוריות לילדים, הובאו לחקירה במשרדי ימ"ר תל אביב. מחקירת המשטרה עלה החשד לפיו החשודה המרכזית, חני אליהו (34) היתה זו שהסליקה את הסמים במזוודות וכל זאת ללא ידיעתה של חברתה ושותפתה לטיול. עוד מעריכים במשטרה כי החשודה המרכזית "ניצלה" פרק זמן שבו חברתה לא שהתה במחיצתה כדי להסליק את הסמים לפני שעלו למטוס חזרה לישראל.