הדריכות בזירה הבינלאומית נמשכת הערב (שישי) בעקבות ניסוי הגרעין שביצעה צפון קוריאה במהלך הלילה. נשיא ארצות הברית ברק אובמה שוחח בטלפון עם נשיאת דרום קוריאה פארק גוואן היי וראש ממשלת יפן שינזו אבה, ואמר להם כי ארצות הברית תפעל לקדם סנקציות משמעותיות חדשות נגד צפון קוריאה. 
"מדובר באיום חמור לביטחון האזורי ולשלום הבינלאומי והיציבות", אמר הנשיא אובמה בהצהרה. "צפון קוריאה תתקל בהשלכות על המעשים המסוכנים והבלתי-חוקיים שלה. כדי להיות ברורים, ארצות הברית לא מקבלת את קוריאה הצפונית כמדינה הגרעינית, ולעולם לא תקבל אותה ככזו". 
נשיאת דרום קוריאה אמרה כי מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג-און, מפגין "חוסר זהירות מטורף" כשהוא מתעלם מההזהרות של הקהילה הבינלאומית הדורשת מהמדינה המסוגרת להפסיקה במאמציה להשיג נשק גרעיני. גינויים חזקים נרשמו למהלך מכל קצוות הקשת הבינלאומית, כשרוסיה, סין, גרמניה, בריטניה ונאטו"ו הוציאו הודעות נגד הניסוי.

קים ג'ונג און בפגישה עם מדעיני גרעין. צילום: רויטרס

גם ישראל הצטרפה לגינויים. בהודעה רשמית מטעם דובר משרד החוץ הישראלי נמסר כי "ישראל מגנה את הניסוי הגרעיני שביצעה צפון קוריאה. פעילות זו עומדת בסתירה לנורמות הבינלאומית ולהחלטות מועצת הביטחון של האו"ם. הניסוי הגרעיני וניסויי הטיל קרקע-קרקע שקדמו לו מחייבים המשך פעילות מעשית של הקהילה הבינלאומית נגד פרוליפרציה שמבצעת צפון קוריאה למדינות במזרח התיכון בשלל תחומים״.

צפון קוריאה הודתה הבוקר כי קיימה ניסוי גרעיני, הניסוי הגרעיני החמישי של המדינה והחזק ביותר שביצעה עד היום. לטענת המדינה הניסוי כלל ראשי נפץ גרעיניים חדשים ועכשיו ביכולתה להרכיב מתקן גרעיני על טילים בליסטיים. ההצהרה מאששת את חשדותיהם של גורמים בכירים במערב, שעלו בעקבות רעש אדמה שאירע לפנות בוקר. 



המדינה המבודדת מבצעת ניסויים רבים בטילים בליסטיים בשנים האחרונות ומאיימת להשמיד את ארצות הברית בגרעין. אנליסטים הביעו חשש כי חלה התקדמות ביכולות הגרעין של צפון קוריאה, וכי הצפון התקרב למטרתו להשיג נשק גרעיני שמיש.