סוכני הבולשת הפדרלית (FBI) בארה"ב הזהירו אדם המכנה את עצמו "אשריקו", פעיל ימין קיצוני ממוצא ישראלי, העומד מאחורי פרסום תמונותיהם של מנהיגי המדינה בלבוש נאצי ובכאפיות, כי הוא מבוקש לחקירה בישראל וכי ייעצר אם וכאשר ינחת בארץ. אשריקו, המתגורר בדנבר, קולורדו, פרסם לאורך השנה האחרונה תמונות ופרסומים של נשיא המדינה ראובן ריבלין, ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיאת בית המשפט העליון מרים נאור, רמטכ"לים, שרים, חברי כנסת ושופטים לבושים במדי נאצים, מצדיעים במועל יד ואף "שרים" את המנון גרמניה הנאצית. באחת התמונות, שעברה עיבוד מחשב, מופיע ח"כ איימן עודה במדי הצבא הנאצי.



פוסט שהכין "אשריקו", בו ריבלין מוצג כ"נשיא פלסטין"
פוסט שהכין "אשריקו", בו ריבלין מוצג כ"נשיא פלסטין"



בעקבות הפרסומים פתחה המשטרה בחקירה ושיתפה ככל הנראה גם את רשויות החוק בארה"ב משום שאשריקו הוא אזרח אמריקאי. אשריקו הוא חבר בקבוצה ימנית קיצונית בשם "כוח משימה יהודי" שבראשה עומד חיים בן פסח, שכניסתו לארץ נאסרה.



"השבוע התקשר אלי אדם שהציג עצמו כסוכן הבולשת הפדרלית, השאיר לי מספר טלפון וביקש שאתקשר אליו", סיפר אתמול אשריקו ל"מעריב-השבוע", "ביקשתי לוודא שלא עובדים עלי. התקשרתי למשרדי הבולשת והם אישרו שמחפשים אותי. הסוכן חזר אלי וקבענו פגישה בביתי. הוא הגיע והזהיר אותי שיש נגדי צו מעצר בישראל ושהבולשת ממליצה לי שלא לבקר בישראל. הוא טען שהוא רוצה למנוע מאזרח אמריקאי להיעצר ולהיתקע במדינה זרה ולכן ביקש להודיע לי על כך אישית".



"לא אגיע לישראל, משפחתי תוכל לבקר אותי"


לדבריו, תחושתו היא שהבולשת ביקשה בעצם ליידע אותו שהיא מודעת למעשיו, אף שלדבריו בארה"ב פרסומים כאלה אינם נחשבים להסתה או לעבירה על החוק, בשל חופש הביטוי המובטח בחוקה. "הסוכן אמר לי שאין לי מה לדאוג כל עוד לא אגיע לישראל ושאני מבוקש בארץ בגלל הפרסומים שלי באינטרנט והתמונות שיצרתי", אמר והבהיר: "אין לי כל כוונה להפסיק. פה בארה"ב יש, תודה לאל, חופש ביטוי".


.


"אשריקו"
"אשריקו"



עם זאת, הוא הודיע שאין בכוונתו להגיע לישראל בשל צו המעצר שממתין לו. "יש לי משפחה בארץ והם יוכלו לבוא לבקר אותי פה", אמר.