ישראלים רבים היורדים מהארץ ממשיכים להתגעגע לדברים שאהבו במולדת, בין היתר להופעות של האומנים הישראלים. לאחרונה, ישראלים תושבי ניו יורק שמחו לשמוע ששלמה ארצי, אחד האומנים הישראלים האהובים יותר, יגיע לניו יורק להופעה הצפויה להתקיים ב-26 לאפריל 2017 במדיסון סקוור גרדן. אך שמחתם חלפה כאשר גילו את מחיר הכרטיסים, שלחלוטין לא נגישים לכל כיס: מחיר לכרטיס במקום הקרוב לבמה מגיע למעל לאלף שקלים והמחיר בשורות האחרונות באולם הצופות למרכז הבמה עולה כ-149 דולר – מעל 500 שקלים.



מודעת ההופעה של שלמה ארצי בניו יורק
מודעת ההופעה של שלמה ארצי בניו יורק



בעקבות הנוסטלגיה לדברים שאהבו בארץ, קיבלו הישראלים תושבי ניו יורק גם נוסטלגיה לדברים שפחות אהבו והחליטו לפעול כמו שישראלים יודעים: להקים קבוצת מחאה. בתחילת החודש נפתחה קבוצת הפייסבוק "שלמה ארצי,אתה לא חושב שהגזמת?" על ידי הישראלית הדר חייקה. אחד הישראלים שהגיב בקבוצה היה עובדיה חלפון, הגר כ11 שנים בניו יורק. חלפון כתב למוחים: " בגלל שאתם שוקלים ללכת זה אומר שהמחירים צריכים להיות זולים?"


עובדיה, בארץ היית הולכת להופעות של שלמה ארצי? כמה היית משלם? כן ,גם 500 שקל גם הייתי משלם על המקומות הטובים .



מה חשבת כשראית לראשונה את מחיר הכרטיסים?
"שלמה ארצי שנים לא רצה לבוא להופיע פה אני גם ניסיתי להביא אותו הוא עושה מספיק כסף בארץ הוא אמר שהוא לא רוצה לבוא לארה"ב אלא אם כן יתנו לו את המחיר שהוא רוצה – הוא רצה 100 אלף דולר להופעה. אני חושב שהמחיר הוא בהגזמה ורוכב על ההצלחה שלו. לכל אומן יש זכות לבקש ולכל אדם אם הוא רוצה לראות את האומן החביב עליו הוא ישלם אין כאן ניצול, נכון שאנו לא רגילים לקבל את המחירים האלה אני מסכים עם כולם שהמחיר מוגזם , אבל אם הם רוצים ללכת שישלמו. אי אפשר להגיד להפקה תורידו מחירים כי אנחנו רוצים לראות את שלמה ארצי מופיע. האמן עצמו דורש כסף רב על ההופעה ועל השהייה והטיסה, אני יודע כי ניסיתי להביא בעבר אומנים לארצות הברית".



פוסט זועם נגד מחיר ההופעה
פוסט זועם נגד מחיר ההופעה



אז לדעתך המחיר מוצדק?
"אני לא מסכים עם המחיר לכן אני לא אלך זו המחאה שאני יכול לעשות, לבחור לא ללכת. אבל אני לא לבחור לאומן לא להרוויח כסף. ההפקה שמביאה אותו יכולה לעשות מחירים יותר טובים ועדיין להרוויח אבל זה לא קשור אלינו, לקהל הישראלי. אם האומן חביב עליך, תתמוך בו כמו שבעבר לא היינו קונים דיסקים אם הם יקרים ואם אתה רוצה לתמוך באומן אתה קונה את הדיסק ואת הכרטיסים. לא אהבו את הדעה שלי בקבוצת המחאה, אבל אנחנו בתור ישראלים עושים מחאות על מה שמפריע לנו בכיס במקום על נושאים חברתיים. אכפת לי מהחברה אבל גם אכפת לי לתמוך באומנים. אני עשיתי בעבר את ההפגנה הכי גדולה בניו יורק באוקטובר 2015 כשהתחילו פיגועי הדקירות בישראל, הבאתי אמנים אמריקאים וגם שילמתי לחלקם כסף אבל זה כי הייתה לי מטרה ולאנשים לא הייתה בעיה לבוא אז כי זה היה בחינם. פעם בכמה שנים להוציא כסף על הופעה חד פעמית של אומן זה לא הרבה".



בעבר היית בהופעות של אמנים ישראלים בארה"ב? "כן כמה פעמים. בחלקם חשבנו שהמחירים מוצדקים ובחלקם שלא מוצדקים, גם ב80 דולר לכרטיס. אני לא אדם של להרוויח כסף על גבם של ישראלים ובגלל מחירי אומנם לא הבאתי בסוף אמנים אבל אני כן שוקל להביא לכאן אמן לא לצורך רווח אלא לצורך אסיפת כסף לחיילים בודדים. כשיש לנו את האפשרות לתמוך אנחנו נתמוך."




המחיר שווה את זה



לדעת ליאת גבעוני , מעריצה בת 24, הגרה בישראל והייתה בלמעלה מ-20 הופעות של ארצי, המחיר שווה את זה: "הדור הזה של אומנים הולך ונעלם, עוד כמה שנים יישארו אומנים שאני לא מזלזלת בהם אבל הם לא אותו דבר כמו שלמה ארצי, כמו אריק אינשטיין שלא זכיתי לראות אותו מופיע".



שמעת על המחיר המופקע של הכרטיס?


לא, לא שמעתי.



היית מסכימה לשלם מחיר כזה?


ברור, כבר שילמתי מאות שקלים על כרטיס שורה ראשונה בקיסריה, אז בטח בניו יורק. כמה משלמים בארץ על הופעות של אמנים מחו"ל? הגיוני שידרשו אותו דבר כשאמן ישראלי טס לחו"ל להופיע. במיוחד אם מדובר באירוע התרמה, המחיר לגיטימי. פה דורשים את המחירים האלה כשהכסף נכנס אליהם לכיס."



הקהל הוא ישראלים הגרים בניו יורק כך שההופעות של שלמה ארצי הן לא דבר הנגיש להן – את חושבת שזה ניצול קהל?


לא. זה מה שמצדיק את המחיר, כמו שאנחנו קהל שבוי של האומנים שבאים מחו"ל. אם הם רוצים, הם יכולים לבוא לראות אותו בקיסריה והאווירה תהיה אפילו טובה יותר מניו יורק."



לשלמה ארצי אין נגיעה במחירי הכרטיסים



ממארגני האירוע נמסר: רכשנו את שירותיו של שלמה ארצי וצוותו עבור מופע אחד, וקבענו על פי שיקול דעתנו הבלעדית את מחירי הכרטיסים עבור המופע ואין להפקה של שלמה ארצי שום נגיעה בנושא. מחירי הכרטיסים לוקחים בחשבון מספר משתנים כגון: הוצאות הפקה, השכרת האולם, תשלום עבור השכרת הציוד בארה"ב, הטסה והלנה של כל הצוות והוצאות נלוות נוספות. כמו-כן, כאירוע התרמה - כל הרווחים של האירוע המדובר יותרמו לארגון אורט - אשר עוזר לילדים מיעוטי יכולת ברחבי העולם".



על המחירים הוסיף  ארגון אורט מקסיקו: "סכום המחירים הינו במסגרת המקובל באירועים מהסוג הזה ונעים בין 89 דולר ישנה קשת רחבה של מחירים אשר נותנים לכל אדם את האפשרות להגיע וליהנות מהמופע ההיסטורי. נשמח לראות את כל הקהל הישראלי והיהודי באירוע לחגיגת יום העצמאות ה-69 למדינת ישראל ובו זמנית ליהנות מהאמן מספר אחד בישראל וגם לעזור לילדים נזקקים".