הדולפינים הם מהיצורים האינטליגנטיים והתקשורתיים ביותר בכדור הארץ, וכעת מגיעה לכך הוכחה נוספת וחסרת תקדים: מדענים רוסים דיווחו כי הצליחו לתעד בפעם הראשונה שיחה בין שני דולפינים, בדומה לאופן שבו מתקשרים בני אדם. החוקרים, משמורת קרדאג בפאודוסיה שברוסיה, הודיעו כי הציבו מיקרופון תת־ימי, שהקליט את יאשה ויאנה, שני דולפינים מהים השחור, בעת שדיברו זה עם זו בבריכה. לטענת הצוות, שפרסם את הממצאים בכתב העת "מתמטיקה ופיזיקה", כל אחד מהדולפינים הקשיב לשני בלי להפריע לו, ואז הגיב במשפט משלו.



"באופן בסיסי, חילופי הדברים האלה דומים לשיחה בין שני אנשים", אמר מוביל המחקר, ד"ר ויצ'סלב ריאבוב. "אנחנו יכולים להניח שכל פעימה שהם מפיקים מייצגת פונמה (היחידה הצלילית הקטנה ביותר עם משמעות - ח"א) או מילה של שפת הדולפין. הניתוח שלנו הראה שהדולפינים דיברו בתורות ולא הפריעו זה לזו, וזה גורם לנו להאמין שכל דולפין מאזין לפעימות של האחר לפני שהוא מייצר את שלו".



"דומה לשיחה בין שני אנשים". דולפינים. צילום: רויטרס
"דומה לשיחה בין שני אנשים". דולפינים. צילום: רויטרס



ריאבוב הוסיף כי "השפה הזאת מייצגת את כל המאפיינים העיצוביים שנמצאים בשפה האנושית המדוברת. זה מעיד על רמה גבוהה של אינטליגנציה ומודעות אצל הדולפינים והשפה שלהם יכולה להיחשב כשפה מדוברת מפותחת ביותר, כמו השפה האנושית".



בעקבות הממצאים הדרמטיים, הציע ריאבוב כי בני האדם ינסו למצוא דרכים לתקשר עם הדולפינים, שידועים כיצורים שיכולים להביע אמפטיה, פחד ואהבה ואף להרכיב להקות ולזהות את עצמם במראה. "בני אדם חייבים לקחת את הצעד הראשון לבסס יחסים עם התושבים האינטליגנטיים הראשונים של כוכב הלכת ארץ, באמצעות פיתוח מכשירים שמסוגלים להתגבר על המכשולים שעומדים בדרך", אמר.