תומך של ארגון המדינה האסלאמית (דאעש) ביצע את פיגוע הדקירה שאירע לפנות בוקר בו נפצעו לפחות שמונה בני אדם בקניון Crossroads Mall במדינת מינסוטה שבארצות הברית, כך נמסר הערב (ראשון) על ידי סוכנות הידיעות "אמק". בהודעה נמסר כי "המוציא לפועל של פיגוע הדקירה במינסוטה אתמול היה חייל של המדינה האסלאמית שביצע את הפעולה בתגובה לפנייה למקד פגיעה באזרחים של מדינות הקואליציה הצלבנית".



המפגע, שלבש מדי חברת אבטחה פרטיים, דקר שמונה בני אדם לפני שנורה למוות על ידי קצין משטרה, כך מסרו רשויות הביטחון במינסוטה. שבעה מהפצועים טופלו ושוחררו ואחד עדיין מאושפז בבית החולים. עדי ראייה מסרו כי האיש נכנס אל הקניון והשמיע קריאה לאללה, כמו כן, הוא ביקש לוודא האם ישנם מוסלמים נוספים בזירה לפני שהוא תוקף, כך מסרה המשטרה בהצהרה.



הדקירות אירעו במקומות רבים בתוך הקניון, כולל באזור המשותף וכמה חנויות. בקניון יש צוותי אבטחה רבים אך לא חמושים, זמן קצר לאחר מכן קצין משטרה התעמת עם המחבל והוא נורה ונהרג בתוך הקניון.



מושל ניו יורק: "הפיצוץ במנהטן – אירוע טרור"


מוקדם יותר במהלך הבוקר, 29 בני אדם נפגעו בפיצוץ שאירע בשכונת צ'לסי במנהטן שבניו יורק סיטי. אף אחד מהנפגעים לא סובל מפציעה מסכנת-חיים. לפי הערכות של רשויות החוק במקום, מדובר ככל הנראה בפיצוץ של מטען חבלה. הקונסול הישראלי בניו יורק, דני דיין, דיווח כי כרגע לא ידוע על ישראלים שנפגעו כתוצאה מהפיצוץ.



כוחות חירום בניו יורק לאחר הפיצוץ. צילום: רויטרס
כוחות חירום בניו יורק לאחר הפיצוץ. צילום: רויטרס



מושל ניו יורק, אנדרו קואומו מסר כי הפיצוץ שאירע במנהטן אתמול הינו אירוע טרור, אך אין לו קשר לארגוני טרור בינלאומיים. המושל מסר כי נזק משמעותי נגרם ו"היה לנו מזל שלא היו קורבנות הרוגים". כאמור, באירוע נפצעו 29 בני אדם, וכ-1,000 אנשי אבטחה נפרסו על מנת לתגבר נוכחות ברחובות העיר. "מי שמיקם את הפצצות האלו – אנחנו נמצא אותם והם יועמדו לדין".