צבא סוריה הודיע היום (שני) כי לא ימשיך לכבד את הפסקת האש שהתקיימה בשבוע האחרון בחסות רוסיה וארצות הברית. זאת בשל "יותר מ-300 הפרות" של תנאי הסכם הפסקת האש בידי כוחות מורדים במדינה. הפסקת האש הוגדרה לפרק זמן ראשוני של שבוע שהיה אמור להסתיים עתה, אך התקווה הייתה כי ניתן יהיה להמשיך ולהאריכה. 

בהודעה של צבא סוריה נמסר ש"כוחות הטרור" ניצלו את הפסקת האש על מנת לאגור מחדש נשק. בהודעה ציינו כוחות הצבא הסורי את מחוייבותם להמשיך ולפעול מול "ארגוני הטרור", כינוי בו הם משתמשים לכלל כוחות האופוזיציה במדינה, מנת להבטיח את הביטחון והיציבות באזור. 
גם אצל המורדים האשימו בימים האחרונים את צבא אסד בהפרת תנאי הפסקת האש. ארה"ב הגיבה מוקדם יותר לסוגיה הודיעה כי הפסקת האש עדיין מתקיימת, אך שהיא שבירה ורגישה. 

על ההסכם חתמו בשבוע שעבר שרי החוץ של ארצות הברית ורוסיה, תוך החלטה להקים גם מטה משותף ללחימה בכוחות דאעש במדינה. ההסכם כלל גם הבטחת גישה להעברת סיוע הומניטרי. "הפסקת הלחימה מחייבת גישה לכל האזורים הנצורים שקשה להגיע אליהם, כולל חאלב", אמר קרי. 

ביום שבת הקואליציה נגד דאעש בהובלת ארצות הברית תקפה בטעות בסיס של צבא אסד והרגה יותר משישים חיילים סוריים. "לא הייתה כוונה לפוגע בצבא סוריה", נמסר בהודעת פנטגון. מאוחר יותר ארצות הברית העבירה מסר רשמי על כך שהיא "מצטערת על אובדן החיים" באירוע, זאת דרך גורמים רשמיים ברוסיה. בעקבות האירוע ביקשה רוסיה לכנס דיון חירום במועצת הביטחון של האו"ם.