כתב אישום הוגש הלילה (רביעי) נגד אחמד חאן רחאמי החשוד באחריות לפיגועים בניו יורק ובניו ג'רזי הכולל עשרה סעיפי אישום, בהם שימוש בנשק להשמדה המונית, ואישום בניסיון רצח מדרגה ראשונה על כך שירה בשוטרים. התביעה מתארת אותו כג'יהאדיסט שהילל את אוסמה בן לאדן. לפי כתב האישום, החשוד רכש רכיבי פצצות באיביי, הכין וידאו ביתי של עצמו כשהוא בודק את חומרי הנפץ תוצרת בית וניהל יומן המתאר את הזעם שלו על "הטבח" שביצעה ארה"ב במוג'האדין באפגניסטן, בעיראק, בסוריה וכלפי הפלסטינים.



"אינשאללה ורעש הפצצות יישמע ברחובות. שיירו במשטרה שלכם ומוות לכיבוש שלכם", נכתב ביומן אותו נשא בעת שנעצר ביום שני בלינדן, ניו ג'רזי לאחר קרב יריות עם המשטרה במהלכו נפצע. לפי דיווחים, ביומן הופיעו תכני תמיכה בארגוני טרור קיצוניים, כשבדף מוכתם בדם נכתב "להרוג את הכופר". 



צילומי וידאו מהזירה וטביעות אצבע על מכשירים שלא התפוצצו הצביעו גם הם על רחאמי, כך לפי כתב האישום. אמש מצבו היה קשה אך יציב והמשטרה עוד לא יכלה לחקור אותו לעומק. בעת פרסום כתב האישום הבית הלבן הגיב לראשונה וכינה את האירועים 'אקט של טרור'. מוקדם יותר במהלך החקירה בכירים נמנעו מהערכה זו.



זירת הפיצוץ בניו יורק. צילום: רויטרס
זירת הפיצוץ בניו יורק. צילום: רויטרס



מפרסום אמש ב"ניו יורק טיימס" עלה כי אביו של המחבל, פנה בעבר למשטרה המקומית והודיע להם כי בנו טרוריסט. האב מסר את המידע על השתייכותו של הבן לארגון טרור ב-2014 בעקבות ריב משפחתי שיצא משליטה בו דקר רחאמי את אחיו, ובעקבות כך נפתחה נגדו חקירה של ה-FBI.



כאמור, המחבל נעצר ביום שני בתום קרב יריות קצר עם כוחות המשטרה בניו ג'רזי. מיד אחרי שהתגלתה זהותו של רחאמי, בעקבות בדיקת טביעות אצבע בזירות הפיגועים, פשטו סוכני הבולשת על ביתו בעיר אליזבת, אשר ממוקם מעל מסעדה שמפעיל אביו. "הוא אף פעם לא היה מדבר אתך, רק לוקח הזמנה", סיפר אחד הלקוחות הקבועים, ג'ושוע סנצ'ז, ל"ניו יורק דיילי ניוז". "אני לא יודע למה, אבל הייתה לי תחושה שהוא שונא את אמריקה. היה משהו מוזר לגביו. אף פעם לא ראיתי אותו עם חברים. הוא תמיד היה רציני מאד, בלי חברה, בלי כלום".