הרשויות בארצות הברית סגרו היום (שישי) את הטרמינל בנמל התעופה לה גווארדיה בניו יורק, ארצות הברית, לאחר שבסביבות השעה 11:00 (שעון ארצות הברית) הוא פונה לאחר שנמצא רכב נטוש במקום. הרשויות פינו את טרמינל B ואסרו על המראה ונחיתת טיסות, לאחר שמכונית חשודה נותרה ללא השגחה כאמור, כשדלתותיה פתוחות, דיווחו אמצעי התקשורת המקומיים. כעבור שעה דווח כי המסוף נפתח מחדש כשהחלו לצייץ בטוויטר תמונות של רכב שטח שנגרר משם.



במהלך האירוע, נוסעים שיתפו את התמונות במדיה החברתית ובהן נראים אנשי צבא הולכים בשדה התעופה ובנוסף נראו נוסעים רבים הולכים אל מחוץ לטרמינל. "רק נחתתי בנמל וכל הטיסות הנכנסות נדחו. יש חיילים עם רובים בכל מקום", צייץ אחד הנוסעים בטוויטר.





האירוע מגיע פחות משבוע לאחר סדרה של פיגועים בניו יורק וניו ג'רזי בה נפצעו 31 בני אדם בפעולת טרור נרחבת בארצות הברית. כזכור, אירע פיצוץ בשכונת צ'לסי במנהטן שבניו יורק סיטי ומטען נוסף, סיר לחץ המחובר לשעון עצר, נמצא בסמוך לזירה. לאחר הפיגוע כ-1,000 אנשי אבטחה נפרסו על מנת לתגבר נוכחות ברחובות העיר. "מי שמיקם את הפצצות האלו – אנחנו נמצא אותם והם יועמדו לדין".



במקרה נוסף מטען חבלה התפוצץ בניו ג'רסי. המטען, שהוטמן בפח אשפה בסמוך למקום בו היה אמור להתקיים מירוץ תרומות לחיל הנחתים. כתוצאה מהפיצוץ לא היו נפגעים, אך החוקרים טוענים כי אם המטען היה מתפוצץ דקות מאוחר יותר, ייתכן והתמונה הייתה שונה.



כתב אישום הוגש נגד המחבל אחמד חאן רחאמי. צילום מסך
כתב אישום הוגש נגד המחבל אחמד חאן רחאמי. צילום מסך



בתוך כך, כתב אישום הוגש נגד אחמד חאן רחאמי החשוד באחריות לפיגועים בניו יורק ובניו ג'רזי הכולל עשרה סעיפי אישום, בהם שימוש בנשק להשמדה המונית, ואישום בניסיון רצח מדרגה ראשונה על כך שירה בשוטרים. התביעה מתארת אותו כג'יהאדיסט שהילל את אוסמה בן לאדן. לפי כתב האישום, החשוד רכש רכיבי פצצות באיביי, הכין וידאו ביתי של עצמו כשהוא בודק את חומרי הנפץ תוצרת בית וניהל יומן המתאר את הזעם שלו על "הטבח" שביצעה ארה"ב במוג'האדין באפגניסטן, בעיראק, בסוריה וכלפי הפלסטינים.