יממה לאחר אירוע הירי הקטלני שהתרחש בקניון במדינת וושינגטון, בו נהרגו חמישה בני אדם, המשטרה עצרה היום (ראשון) בן 20 החשוד במעשה. הצעיר נתפס בתום מצוד לילי שהותיר את המדינה במתח גדול. החשוד, ארקן סטין, נעצר בגין ירי למוות בארבע נשים וגבר במרכז קניות בעיר ברלינגטון הסמוכה לסיאטל. סטין הוא מהגר טורקי בעל מעמד של תושב חוקי קבוע בארצות הברית.



החקירה עדיין בראשיתה ולכן הבהירו הרשויות כי כל הכיוונים האפשריים נבדקים וכי לא נשללה האפשרות שמדובר בטרור. מוקדם יותר גורמים ב-FBI אמרו כי אין כרגע ראיות שמעידות על קשר לטרור".



"שמעתי קולות נפץ"


התקרית החלה זמן קצר אחרי השעה 19:00 בחנות האופנה מייסיס בקניון. טרי קאסוול, שמדדה בגדים בחדר ההלבשה של החנות, סיפרה כי שמעה לפתע קולות נפץ. "זה נשמע כמו ארבעה פיצוצים של בלונים. פתאום שמעתי עוד שבעה או שמונה כאלו. נותרתי עומדת בשקט בחדר ההלבשה כי הרגשתי שמשהו רע קורה. הכל הפך להיות שקט. אז שמעתי אישה זועקת לעזרה, ואחד הגברים בחנות סייע לי ולאישה נוספת ונמלטנו מהמקום".



ירי בקניון במדינת וושינגטון. צילום: רויטרס
ירי בקניון במדינת וושינגטון. צילום: רויטרס



זמן קצר לאחר מסע הירי, שהותיר ארבע נשים מתות ועוד גבר פצוע אנוש, נמלט היורה מהמקום. משטרת סיאטל פתחה במרדף אחריו וסגרה את כל הכבישים באזור, כאשר ההערכה הייתה כי הוא נמלט בכביש המהיר אל מחוץ לעיר. שוטרים חמושים רבים ערכו סריקות בתוך הקניון הענק בניסיון לבדוק כי המפגע אינו מסתתר עדיין בתוכו ואין נפגעים נוספים. המבקרים שהיו בזמן הירי בקניון ובאולם הקולנוע שבתוכו פונו לכנסייה סמוכה, שם אובטחו על ידי שוטרים.



זמן קצר לאחר התקרית פרסמה המשטרה תמונות של החשוד ממצלמות האבטחה בקניון, שבהן נראה גבר ממוצא היספני בחולצת טריקו שחורה. ה־FBI פרסם הודעה שלפיה מדובר ככל הנראה במעשה של מפגע בודד ושלא מתוכננות מתקפות נוספות בוושינגטון. כלי התקשורת בארה"ב דיווחו כי הרקע לירי עדיין אינו ידוע. היום, כאמור נעצר החשוד בירי והחקירה ממשיכה.