1. דיווח - התקדמות משמעותית במגעים לאחדות: במהלך החג חלה התקדמות משמעותית בין אנשי הליכוד למחנה הציוני בנוגע לחבירה לממשלת אחדות, כך לפי הפרסומים היום של ספי עובדיה בחדשות ערוץ 10. לפי הפרסומים, מפלגתו של יצחק הרצוג תקבל שמונה תיקים בממשלה, ביניהם החוץ שיעבור ככל הנראה להרצוג, ותיק התרבות והספורט. עוד דווח כי במידה ותיק התרבות יילקח מהשרה מירי רגב, היא תקבל במקומו את תיק המודיעין בו מחזיק השר ישראל כץ.

במפלגתו של בנימין נתניהו מכחישים מכל וכל את הידיעה. גם מקורביו של הרצוג התייחסו ומסרו כי "האחדות מעולם לא היתה רחוקה יותר מאשר בחג הזה".



2.  קולומביה דחתה את הסכם השלום עם ה"FARC"


52 שנות לחימה בקולומביה היו אמורות להסתיים בחתימה היסטורית על הסכם שלום בין הממשלה לארגון המורדים "FARC" המרקסיסטי, אך משאל עם שנערך במדינה במהלך החג דחה את ההסכם ברוב זעום של 50.2% למתנגדים. נשיא המדינה חואן מנואל סנטוס שתמך בהסכם, הודיע כי הוא מקבל את תוצאות משאל העם, אך כי לא יפסיק במאמציו להגיע לשלום עם המורדים. כמו כן הוא קרא למתנגדי ההסכם לפנות אליו מתוך מטרה להבין את עמדתם. גם בארגון המורדים הודיעו כי הם אינם מסיימים את הפסקת האש, ונשארים מחויבים לדרך השלום.



באופן מפתיע, שניים מהמרוויחים הגדולים של קריסת הסכם השלום הם מזכיר המדינה האמריקאי ג'ון קרי, ושר החוץ האיראני מוחמד זריף. ועדת פרס הנובל לשלום הודיעה בתגובה להחלטה הקולומביאנית כי היא מסירה את המדינה מרשימת המועמדים לפרס היוקרתי, מה שמציב את קרי וזריף כמועמדים העיקריים לפרס בשל הסכם הגרעין.



לוחמי ארגון המורדים הקולומביאני פארק. צילום: רויטרס
לוחמי ארגון המורדים הקולומביאני פארק. צילום: רויטרס




3. "שער לעולם לא מוכר" - הוכרזו חתני פרס הנובל לפיזיקה ולרפואה


מצבי חומר מוזרים והזדקנות תאים: ועדת פרס הנובל בשוודיה הכריזה במהלך החג על חתני הפרס לפיזיקה ולרפואה לשנת 2016. בתחום הפיזיקה זכו דיוויד טאולס, דאנקן הולדיין ומייקל קוסטרליי, אשר חקרו חומרים במצבים תאורטיים ואת ההשפעות הפיזיקליות במצבים אלו. ועדת הפרס נימקה את הזכייה בכך שטאולוס, הולדיין וקוסטרליי "פתחו שער לעולם לא מוכר".




בפרס לרפואה זכה המדען היפני יושינורי אוסומי, שחקר את תהליכי הפירוק והמחזור של התא על ידי הגוף, תהליך שפגמים בו יכולים לגרום למחלות כמו פרקינסון, סוכרת, סרטן והליכים נוספים של הזדקנות. בהמשך השבוע צפויה הוועדה להכריז על הזוכים בפרסים נוספים, בהם כימיה, שלום וכלכלה. מועד פרסום חתן פרס הנובל לספרות טרם הוכרז.



חתני פרס הנובל לפיזיקה. צילום: אתר פרס נובל
חתני פרס הנובל לפיזיקה. צילום: אתר פרס נובל



4. "לא נגד קלינטון": ויקיליקס ישחררו מיליון מסמכים על הבחירות


ארגון ויקיליקס עומד לפרסם יותר ממיליון מסמכים שנוגעים למירוץ לבית הלבן עד לבחירות שייערכו ב-8 לנובמבר, כך טען היום מייסד הארגון, ג'וליין אסאנג'. לטענת אסאנג', המסמכים יעסקו בתהליך הבחירות ובשלושת הממשלים האחרונים, אך הכחיש כי מטרתם תהיה לפגוע במועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון, אותה הוא מאשים בכך שהכפישה את שם הארגון לאחר פרסום הדלפת המסמכים הקודמת, שנגעה להתנהלות המפלגה הדמוקרטית במהלך הפריימריס בין קלינטון ליריבה דאז ברני סאנדרס, הדלפה שהסתיימה בהתפטרות מזכ"לית המפלגה, דברה וסרמן שולץ.



את ההודעה שחרר אסאנג' במסיבת עיתונאים שקיים דרך שידור ווידאו ממקום מקלטו בשגרירות אקוודור בלונדון, אותה הוא לא עזב זה ארבע שנים מתוך חשש שיוסגר לארצות הברית בשל פעילות הארגון. בנוסף לפרסום המסמכים, הודיע אסאנג' על שינוי המבנה הארגוני, ואף התלוצץ על מצבו וטען כי הוא מועמד מושלם למחקר רפואי בנושאי אי חשיפה לאור השמש.



ג'וליאן אסאנג' במסיבת העיתונאים. צילום: רויטרס
ג'וליאן אסאנג' במסיבת העיתונאים. צילום: רויטרס




5. אקדח מוצמד לרקה: הטראומה של קים קרדשיאן


דרמת ריאליטי בפריז: קים קרדשיאן נקשרה בשירותים בדירתה, עם אקדח מוצמד לרקה בזמן ששני גברים שהתחזו לשוטרים שדדו ממנה תכשיטים בשווי מיליוני דולרים. קרדשיאן סיפרה כי היא פחדה שתיאנס, וכי היא "מזועזעת עד עמקי נשמתה, אם כי לא נפגעה פיזית".



שני ילדיה של הכוכבת, נורת׳ וסיינט ווסט לא היו מעורבים באירוע. בעלה, הראפר קניה ווסט, הופיע באותו הזמן על הבמה בניו יורק במסגרת פסטיבל מוזיקה, עצר את המופע - וככל הנראה טס משם ישירות לפריז אחרי שאמר לקהל שמדובר ב"מצב חירום משפחתי". 



קים קרדשיאן. צילום: Getty Images
קים קרדשיאן. צילום: Getty Images