נשיא סוריה, בשאר אסד, התראיין למגזין האיראני "טהרן ללימודי מדיניות החוץ", שיצא לראשונה זה החודש בנוגע למלחמת האזרחים במדינתו. בראיון טען אסד כי ניתן לקיים שיחות שלום עם ארגוני המורדים במדינה, אותם הוא הקפיד לכנות "טרוריסטים". אסד התייחס לאפשרות הזו ואמר כי "נכון שלא ניתן לנהל משא ומתן עם הטרוריסטים", אמר אסד, אך סייג את דבריו וציין כי "יש אפשרות לנהל איתם מגעים במטרה להפסיק את שפיכות הדמים בסוריה". כמו כן כינה אסד את ארצו כ-"מוקד הבינלאומי למלחמה בטרור", ושב וטען כי מטרתה של המלחמה בסוריה היא "השתלטות ארצות הברית על העולם, אך העם הסורי מונע ממנה להגשים את חלומה. הניצחון של סוריה הוא ניצחון של העצמאות ברחבי העולם, ויוכיח כי הרצון האמריקני אינו גורל משמיים, ויש אפשרות להביס אותה".



במסגרת הראיון התייחס נשיא סוריה גם לסוגיית הגולן והסוגיה הפלסטינית וטען כי היה ניסיון אמריקאי לגרום למדינתו להתעלם מזכויות הסורים והפלסטינים. "ארצות הברית לחצה על סוריה במסגרת פרויקט השלום כדי להכריח אותה להתעלם מזכויות העם הסורי והעם הפלסטיני. סוריה עומדת על זכויותיה וזכויות העם הפלסטיני".



ההתקפות בחלב מתגברות


במקביל לכך, הגביר הצבא הסורי את המתקפה על חלקה המזרחי של העיר חלב ביממה האחרונה. כוחות המשטר תקפו מדרום, בניסיון לכבוש שכונות שבשליטת המורדים. "החזית האסלאמית" המאגדת בתוכה כמה ארגוני מורדים הודיעה כי אנשיה הדפו את הכוחות הסוריים שהתקדמו אל שכונת השייח' סעיד. מנגד, ארגון "אל-מרסד" הסורי לזכויות האדם היושב בלונדון דיווח כי החיילים הסורים הצליחו לכבוש כמה בניינים גבוהים בשכונת סולימאן אל-חלבי במרכז העיר. על פי הדיווח, הכוחות מסתייעים במטוסים המפציצים את השכונות שבשליטת המורדים.



ההריסות בעיר חלב. צילום: רויטרס
ההריסות בעיר חלב. צילום: רויטרס



ארגוני רפואה בינלאומיים דיווחו, כי בהתקפה על חלב שבו ותקפו מטוסים רוסיים את בית החולים א-סאחור, ותשעה עובדי תחזוקה של בית החולים נהרגו. ארגון "אל-מרסד" הסורי דיווח, כי בית החולים יצא מכלל שימוש, וכי מטוסי הקרב מתכוונים לפגוע במוסדות רפואיים.