חשד לפיגוע נוסף בבלגיה: אזרח בלגי מוסלמי נעצר היום (רביעי) לאחר שדקר שני שוטרים בבריסל. הרשויות הודיעו כי כיוון החקירה העיקרי הוא שמדובר באירוע טרור. התקרית התרחשה סמוך לשעה 12 בצהריים כאשר החשוד דקר שני שוטרים בבגדים אזרחיים בשדרות למברמון שבצפון הבירה הבלגית. אחד השוטרים נפצע בצווארו והשני נדקר בבטנו, אולם נמסר כי אין סכנה לחייהם. אחד השוטרים הפצועים ירה ברגלו של החשוד בעת שניסה להימלט ושוטרים נוספים שהיו במקום השתלטו עליו.



ממשרד התובע נמסר כי ישנם ממצאים שמעידים כי מדובר בפיגוע טרור וכי שופט שמתמחה בעבירות טרור הוא שמוביל את החקירה. לפי הדיווחים בתקשורת, החשוד, הישאם ד. בן 43, הוא אזרח בלגי שאף שירת בצבא עד שנת 2009. הוא מוכר לרשויות בשל קשריו עם חמושים בסוריה, אם כי לא ברור אם הוא עצמו שהה בסוריה.



שדה התעופה בבריסל לאחר מתקפת הטרור בעיר. צילום: רויטרס
שדה התעופה בבריסל לאחר מתקפת הטרור בעיר. צילום: רויטרס




התרעה על פצצה בתחנת הרכבת



אחר הצהריים גם נסגרה תחנת הרכבת המרכזית של צפון בריסל בגלל התרעה על פצצה שהוטמנה במקום. כוחות גדולים של צבא ומשטרה הגיעו למקום ויחידות חבלנים סרקו את התחנה, ורק לאחר שעה התקבל האישור לחדש את הפעילות.



בלגיה נמצאת בכוננות גבוהה בשנה האחרונה בשל החשיפה של תאי טרור, שחלקם היו מעורבים במתקפת הטרור בפריז ב-13 בנובמבר. במרץ האחרון נהרגו 32 בני אדם בפיגוע התאבדות כפול של מחבלים מדאעש בשדה התעופה הבינלאומי ובתחנת מטרו בבריסל. ארגון דאעש גם קיבל את האחריות לפיגוע לפני חודשיים שבו שתי שוטרות נפצעו בעיר שרלואה כאשר אדם נושא מצ'טה השתולל וקרא "אללה אכבר".