לפחות 25 לוחמים זרים מארגון מורדים הנתמך על ידי טורקיה נהרגו ועשרות נפצעו היום (חמישי) בפיגוע שבוצע על ידי דאעש בסוריה. הפיגוע, שנערך בצידו הסורי של מעבר אטמה שבין טורקיה לסוריה, כוון נגד לוחמי ארגון לגיון אל-שאם, שמשתתפים במלחמת האזרחים הסורית תחת חסות טורקית במסגרת מבצע "מגן הפרת". בין ההרוגים בפיגוע היה ראש מערכת המשפט האזרחית בעיר חלב, שייח חאלד א-סייד ושופט נוסף שהיה עימו.



מחוז אידליב, בו אירע הפיגוע, הוא מרכז העצבים של ארגוני המורדים שנלחמים תחת המטרייה הטורקית נגד כוחות דאעש, הכורדים וכוחותיו של אסד בסוריה. כזכור, המעורבות הטורקית בסוריה החלה בסוף חודש אוגוסט, כאשר כוחות צבא חצו את הגבול לכיוון סוריה במטרה לנקות את הגבול בין המדינות מלוחמי דאעש, שביצעו פיגועים רבים נגד כוחות טורקים במחוזות הספר הטורקים, אך גם כדי להדוף את הלוחמים הכורדים מזרחית לנהר הפרת. זאת במטרה למנוע רצף טריטוריאלי כורדי בין עיראק, סוריה וטורקיה. "המבצע הצבאי נועד להסיר את הצל שהוטל על האסלאם על ידי דאעש" אמר נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן עם תחילת המבצע, והוסיף: "המצב בסוריה הוא הסיבה העיקרית לטרור בטורקיה".



צבא טורקיה. צילום: רויטרס|
צבא טורקיה. צילום: רויטרס|




במקביל לכך, הארגון לזכויות אדם בסוריה דיווח כי כוחות המשטר הסורים השתלטו על מחצית משכונת בוסתאן אל באשה בחלב, אשר הוחזקה בידי המורדים במהלך הלחימה בין הצדדים. גם דובר צבא המשטר אישר את הידיעות ודיווח כי הוא מתקדם בחזית העיר. כיבוש השכונה בא כחלק ממבצע משמעותי בניסיון להשתלט על חלקה המזרחי של העיר, ובו כוחות המשטר תקפו מדרום, בניסיון לכבוש את השכונות שבשליטת המורדים.



במהלך הקרבות, "החזית האסלאמית" המאגדת בתוכה כמה ארגוני מורדים, הודיעה כי אנשיה הדפו את הכוחות הסוריים שהתקדמו אל שכונת השייח' סעיד. מנגד, ארגון "אל-מרסד" הסורי לזכויות האדם היושב בלונדון דיווח כי החיילים הסורים הצליחו לכבוש כמה בניינים גבוהים בשכונת סולימאן אל-חלבי במרכז העיר. על פי הדיווח, הכוחות מסתייעים במטוסים המפציצים את השכונות שבשליטת המורדים.