שבוע בלבד לאחר שנשיא הפיליפינים השווה את עצמו להיטלר, שוב מתבטא פקיד בכיר בפיליפינים בצורה אנטישמית ומשתמש בשואה לצרכים פוליטיים. תיאודורו לוקסין, מועמד הפיליפינים לשגריר באו"ם, עורר סערה בימים האחרונים לאחר סדרת ציוצים בטוויטר, שכללה התבטאויות אנטישמיות שונות, ובהן גם הציוץ: "היטלר עשה גם דברים נכונים". לוקסין התייחס להתבטאויותיו האחרונות של נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה נגד סוחרי הסמים, וכתב: "אני מאמין כי איום הסמים הוא כה גדול שנדרש פתרון סופי, כמו זה שהנאצים אימצו".



כאשר שאלה אחת הגולשות את לוקסין: "האם אתה מגן על היטלר?", הוא ענה לה: "לא, אבל כמה דברים הוא עשה נכון. מדוע הזמנו נאצי לייעץ לנו אחרי המלחמה?". גולשים אחרים תקפו את לוקסין בחריפות. "אתה גורם למדינה הזו להיראות מטורפת", כתב אחד הגולשים, ואחר הוסיף: "חשבתי ששגרירים אמורים להיות מחונכים. אני מניח שהאו"ם דילג על התהליך הזה כשמינה את טדי לוקסין". גולש נוסף צייץ: "אתה תהיה שגריר מביש של הפיליפינים באו"ם".



לוקסין, העוסק בפוליטיקה בעשר השנים האחרונות, קיבל את המינוי כשגריר הפיליפינים לאו"ם, אולם עדיין ממתין לאישור רשמי של הממשלה המקומית. לאחר הפצת עצומה נגד מינויו סיפר לוקסין: "בנותי ייעצו לי להישאר מחוץ לטוויטר". הוא התנצל בפני הקהילה היהודית בפיליפינים על התבטאויתיו האנטישמיות ועל גיוס השואה להבעת דעותיו הפוליטיות. "אני מצטער על השפה הבוטה שלי, אבל זה בלתי נמנע בהתחשב באנשים שבהם אני נלחם. אני לא יכול להיות אדם אחר, אלא רק אני. אני מבקש מחילה מאלוהים ומהקהילה היהודית, אבל רק מהם", כתב לוקסין. הוא גם ציין כי סדרת הציוצים נשלחה "כבדיחה פרטית".