חבר הכנסת לשעבר עזמי בשארה המבוקש על ידי השב"כ בחשד לריגול לחיזבאללה קיבל וויזה לארצות הברית. הוא הוזמן לנאום בוועידה של המרכז הערבי בארה״ב. מאז נמלט מישראל על רקע חקירת השב"כ בשארה מתגורר זה כעשור בקטאר, שם הוא משמש כיועץ לשליטי האמירויות ומשמש כפרשן בכלי תקשורת ערביים. משרד החוץ האמריקני סירב להגיב לעיתון "פרי ביקון" ולהסביר כיצד ומדוע הוענקה אשרת כניסה לבשארה.



בשארה חשוד בעבירות של בגידה וריגול ועבירה על החוק לאיסור מימון טרור והלבנת הון. מחקירת השב"כ והמשטרה עולה כי בשארה חשוד שקיים קשר חשאי עם גורמי חיזבאללה במהלך מלחמת לבנון השנייה, כאשר בין היתר העביר לחיזבאללה מידע על מתקנים אסטרטגיים וייעץ לאן וכיצד לירות. בתמורה חשוד בשארה כי קיבל עשרות אלפי דולרים מאנשי חיזבאללה.



בחקירה של השב"כ ושל היחידה הארצית לחקירות בינלאומיות במשטרה (יאחב"ל), שהחלה עוד לפני המלחמה בלבנון נאספו ראיות המייחסות לבשארה עבירות חמורות נגד ביטחון המדינה. בשארה נחשד בעבירות של סיוע לאויב במלחמה (תחת הפרק של בגידה, שהעונש עליו הוא מאסר עולם או מיתה), מגע עם סוכן חוץ (תחת הפרק של ריגול), מסירת ידיעה לאויב ועבירות על החוק לאיסור מימון טרור והלבנת הון.



בשארה נחשד בנוסף כי המיר כספים שקבל אצל חלפני כספים במזרח ירושלים. בשארה קיבל תואר דוקטור לפילוסופיה, הקים את תנועת בל"ד והוא הוגה הסיסמא מדינת כל אזרחיה. הוא ממשיך לקבל פנסיה מהכנסת משום שלא הועמד לדין ולא הורשע בבית משפט.