ילדה סורית נפצעה בעקבות פגיעת טיל בהפצצות בחומס הסורית. סרטון קורע לב שמגיע מחומס, סוריה, רץ ברשת בשעות האחרונות. בסרט רואים ילדה קטנה פצועה וזועקת לאביה. הילדה שניתן להבין מהסרטון ששמה הוא איה, בוכה כאשר הצוות הרפואי הקיף אותה בכדי להעניק לה טיפול. בסרטון אומרת איה שהמשפחה שלה הייתה בתוך הבית כאשר הטיל פגע והביא לקריסה של הגג.






יותר מ-60 חודשי המלחמה סיפקו כבר לא מעט תמונות שנכנסו לדפי ימי ההיסטוריה, אחת הזכורות שבהן היא של ילד בן חמש שתועד כשהוא פצוע, יושב לבדו באמבולנס אחרי מתקפה אווירית קטלנית על עירו, ממתין להוריו הנעדרים. תמונתו וסרטון וידאו שלו פורסמו בכלי תקשורת וברשתות החברתיות ברחבי העולם, והם גררו תגובות קשות וקריאה להפסקת המלחמה.

הילד, העונה לשם עומראן דקניש, נפצע במהלך ההתקפה בעירו שבה נפגע גם ביתו שבפרפרים המזרחיים של חאלב, ותועד כשהוא מדמם ומלוכלך, והציור שעל חולצתו בקושי נראה מעבר לאבק שכיסה אותו, יושב ומחכה לראות את הוריו, שגורלם אינו ידוע. 

עומראן דקניש. צילום מסך



בתוך כך, חילופי ההאשמות בין וושינגטון למוסקבה בנוגע למלחמת האזרחים בסוריה נמשכו במהלך השבוע שעבר: מזכיר המדינה ג'ון קרי דרש לפתוח בחקירה רשמית נגד רוסיה וסוריה בגין פשעי מלחמה. "רוסיה והמשטר בסוריה חייבים לעולם יותר מאשר רק הסבר מדוע הם ממשיכים להפציץ מתקנים רפואיים, בתי חולים וילדים", אמר קרי במסיבת עיתונאים עם שר החוץ הצרפתי ז'אן מארק ארו. "אלו פעולות שמתחננות לחקירה נאותה של פשעי מלחמה. לרוסיה ולמשטר הסורי יש אסטרטגיה של הטלת טרור על אזרחים ושל הרג כל אדם שנמצא בדרך למטרות הצבאיות שלהם".

השר הצרפתי צפוי להציג במועצת הביטחון תוכנית חדשה להפסקת אש בסוריה, שתאפשר הכנסת סיוע הומניטרי לעיר חלב הנצורה. אולם סגן שר החוץ הרוסי גנאדי גטילוב כבר הודיע כי התוכנית אינה מקובלת על מוסקבה. שלשום אישר הפרלמנט הרוסי "פריסה ללא הגבלת זמן" של כוחות רוסיים על אדמת סוריה, מה שיאפשר את הישארותם במדינה המדממת גם לאחר סיום מלחמת האזרחים, אם וכאשר יגיע.