אושרי מלסה, ישראלי בן 22, נהרג בתאונת דרכים בין שני רכבים שהתרחשה היום (ראשון) בעיר יוהנסבורג שבדרום אפריקה. בנוסף אליו שלושה ישראלים נפצעו באורח קל בתאונה, כשאחת מהן מאושפזת כרגע בבית חולים מקומי, ללא סכנה לחייה והשניים הנוספים שוחררו. על פי דיווח משרד החוץ, התאונה נגרמה לאחר שהרכב בו נסעו הארבעה התנגש חזיתית עם רכב נוסף בצומת שבו הרמזור לא פעל בשל תקלה.


שני האחים נהרגו, המשפחה נפצעה קשה


התאונה בדרום אפריקה מצטרפת לשבוע קשה שבו נהרגו שני ילדי משפחת גרינפלד, אחינועם ונבו ושאר בני משפחתם נפצעו באורח קשה בתאונת דרכים שאירעה בגיאורגיה. התאונה התרחשה בדרך הידועה כמסוכנת ומחברת בין אזורים כפריים במדינה, כאשר ג'יפ המשפחה איבד שליטה ונפל לתוך תהום. כתוצאה מכך, נהרגו שני הילדים, אמם נועה נפצעה באורח קשה, אביהם חנוך ושני אחיהם נפצעו בדרגות קל-בינוני. עם הגיעם לישראל אתמול, הועברה נעה לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, שם עברה ניתוח וכעת מצבה מוגדר קשה אך יציב.



אבי המשפחה, חנוך, ספד לבתו: "מי ילמד אותי שתשעה קבין של דיבור ירדו לעולם, אבל כשיש משהו שאת (אחינועם) רוצה לספר אז את יכולה לדבר ללא הפסקה? על מי אסתכל ואתפלא מאיפה המרץ הזה לרוץ מפה לשם, מהכדורגל להתעמלות קרקע ואז לחזור הביתה ולספר לי מיד מה עשית?. איך למרות כל הניסיונות שלנו, למרות שגדלת עם שלושה בנים, לא עזר כלום ויום אחד החלטת שאת בת? מי יגרום לאמא לפתוח עיניים ולהתפלא איך יכול להיות שאבא משחק קלפים? אבל את ביקשת פעם אחת ולא יכולתי להגיד לך לא".



נבו ואחינעם גרינפלד, שני ילדי המשפחה שנהרגו בתאונה. צילום מסך מתוך פייסבוק
נבו ואחינעם גרינפלד, שני ילדי המשפחה שנהרגו בתאונה. צילום מסך מתוך פייסבוק



לבנו נבו אמר: "נבו, מי ידפוק לי על המצח בשעה 6 בבוקר ויודיע לי שהוא רעב? עד שאני מתעורר וגורר את עצמי למטבח אתה כבר יושב שם ומחכה". גרינפלד סיפר על החלק האחרון של הנסיעה הקטלנית, ואמר שהמשפחה התלבטה האם להסתובב לפני התאונה, אך "פתאום החלק האחורי של האוטו מביע את דעתו, אחינועם מבקשת שנחזור והשאר מבקשים להמשיך, הדרך הולכת ונעשית תלולה ולקול הרועד מתחיל להצטרף גם נבו".