מתקפת נקם על ההתנקשות בחיי הקצין הבכיר: חיל האוויר של מצרים תקף היום (ראשון) לפנות בוקר עמדות של ארגון המדינה האסלאמית (דאעש) בצפון סיני, תקיפות בהן נפגעו על פי הדיווחים כ-150 בני אדם, 70 מהם נהרגו. בין השאר, הותקפו עמדות של ארגון "אנסאר בית אל-מקדס", שלוחת דאעש בסיני, ברפיח ובשיח' זוויד. בתקיפות הושמדו גם כלי רכב שמסייעים לאנשי הארגון במתקפה על כוחות הביטחון של מצרים. גורמים ביטחוניים ציינו כי התקיפות התמקדו בכפר בלעה שנמצא מערבית לרפיח, שם נהרגו כ-70 פעילי הארגון הסלפיסטי הקיצוני.



רשת "סקיי ניוז" בשפה הערבית דיווחה כי כוחות צבא מצרים סיכלו ניסיון לבצע פיגוע באמצעות ארבעה מטענים בצפון סיני, וכן חיסלה איש הארגון שניסה לשגר אר-פי-ג'י מאחורי בית נטוש באזור שבין הכפרים חרובה וקבר-עמיר.



70 נהרגו. פעילי דאעש בסיני, ארכיון



"לא תביסו את מצרים וצבאה"


כאמור, המתקפה מגיעה כנקמה הריגת על עאדל רגאאי, מפקד בכיר בצבא המצרי בדרגת גנרל, באזור אל-עבור שנמצא מזרחית לקהיר. באתר "א-שורוק" המצרי דווח כי ארגון "דגל המהפכה" השייך לתנועת "האחים המוסלמים" נטלה אחריות על ההתנקשות, אך אין לכך אישור רשמי מאף מקור אחר. מדובר בקצין הבכיר ביותר שנהרג מאז ההפיכה הצבאית במצרים, ובחירתו של הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי לנשיאות. אולם, על פי תגובת צבא מצרים, האשמה כוונה לדאעש.



מקורות במצרים מסרו כי רגאיי היה אחראי בין היתר על השמדת המנהרות בין העיר רפיח ליתר רצועת עזה. רעייתו, סאמיה זין אל-עאבדין, סגנית עורך וכתבת לענייני צבא בעיתון הממשלתי למחצה "אל-מסאא", הייתה חברה פעילה בקואליציה התומכת בצבא. "בעלי עלה לרגל וביקש ליפול שאהיד על אדמת המולדת", אמרה לתקשורת המקומית. "אני מודיעה לטרוריסטים, שאתם לא תביסו את מצרים וצבאה".