המלכה אליזבת השנייה לא מאותתת על כוונתה לוותר על כיסאה למרות גילה המופלג (90), אולם מאחורי הקלעים מתפתח קרב בין יורש העצר, הנסיך צ'רלס, ששואף לצמצם את היקפו של בית המלוכה, לבין אחיו, הנסיך אנדרו, שחושש כי שתי בנותיו יאבדו את מעמדן. ביאטריס (28) ויוג'יני (26), הבנות של אנדרו ורעייתו לשעבר שרה פרגוסון (פרגי), ידועות כמי שמעדיפות בילויים וטיולים בעולם על פני עבודה. לפני שש שנים אף בוטלה האבטחה המשטרתית על השתיים וכעת משלם הנסיך על אבטחה פרטית לבנותיו.



לפי ה"דיילי מייל", על רקע כוונתו של צ'רלס לצמצם את היקפו של בית המלוכה ולהשאיר את המעמד המלכותי רק לחברים הבכירים - אנדרו הביע חשש ששתי בנותיו יידחקו לשוליים. על כן הוא פנה לאמו המלכה וביקש ממנה להעניק להן תארים מלכותיים ואף לאפשר להן להתגורר בארמון קנזינגטון לצד הנסיך וויליאם וקייט מידלטון וילדיהם והנסיך הארי. למורת רוחו של הנסיך, המלכה דחתה את הבקשה.



למרות זאת, המלכה אותתה שאינה מוכנה ששתי נכדותיה יישארו לחלוטין מחוץ לבית המלוכה. גורם בכיר בארמון סיפר ל"דיילי מייל" כי אומנם אליזבת מפגינה כלפי חוץ תמיכה בצעדים שנוקט צ'רלס, אולם היא רוצה למצוא מקום גם לביאטריס וליוג'יני. "המלכה מעריצה את הבנות ונחושה שיהיה להן תפקיד מסוים", גילה אותו גורם, "החזון של צ'רלס למשפחה יעילה הוא טוב מאוד, אבל איך משפחת מלוכה יכולה לעשות מה שהיא עושה כרגע עם חמישה שחקנים בלבד?".