בתום פסק זמן שנמשך יומיים, חידש הצבא העיראקי את המתקפה נגד ארגון המדינה האסלאמית, דאעש, ממזרחה של מוסול. בכיר עיראקי הודיע היום בשעות בצהריים (שני), כי כוחות הצבא נכנסו לשכונת אל-כראמה שבמרכז העיר מוסול. ראש ממשלת עיראק, חיידר אל-עבאדי, הגיע לאזור מוסול, כדי לעמוד מקרוב על התקדמות הכוחות. במתקפה משתתפים גם חיילי היחידה למלחמה בטרור.



מוקדם יותר הודיע הצבא שכוחותיו כבשו כמה כפרים באזור מוסול מידי אנשי דאעש. אולם, המתקפה הופסקה לזמן קצר כדי לאפשר לכוחות נוספים של צבא עיראק להצטרף למערכה, וכן כדי "לבסס את הניצחונות", כפי שהודיע דובר הקואליציה. מדובר באחד החלקים החשובים של המתקפה, כיוון שהקרבות הקשים שהיו בדרך, היו קשים מאוד, ונועדו על מנת לתת מעבר יותר חלק ליתר הכוחות שצפויים להיכנס לעיר ולהתחיל לכתר אותה, בניסיון להילחם בלוחמי ארגון המדינה האסלאמית, שלוחמיו מילכדו חלקים גדולים מהעיר: "ההתנגדות היתה עזה מאוד, וצפויה להיות יותר מסובכת בהמשך. זהו קרב של כבוד מבחינתנו, אנחנו קוראים לתושבים לתפוס מחסה ולהישאר בבתים". 



"היישות הציונית מתחילה את הפרויקט שלה ממוסול"

בתוך כך, איראן מגנה על קואליציית הארגונים השיעים הנלחמים מהצד המערבי של מוסול, אליו לא הגיעו כוחות הביטחון העיראקיים והפשמרגה הכורדיים. סגן שר החוץ האיראני, חוסיין אמיר עבדלהיאן, אמר לערוץ הטלוויזיה האיראני בערבית "אל-עאלם", כי מי שתוקף את "אל-חאשד א-שאעבי" – הכינוי של ארגוני הגג השיעים – מסייע לארגון דאעש. 



"אני מזהיר, שהפרויקטים של הישות הציונית להחלשת האזור מתחילים ממוסול", הוסיף הבכיר האיראני. עבדלהיאן תקף את טורקיה, שמתנגדת למעורבות הארגונים השיעים בלחימה, ואמר כי "הבנתם למצב בשטח אינה מדויקת".



כוחות עיראקיים מיוחדים בקרב במוסול, היום. צילום: רויטרס



למרות האזהרות המוקדמות של טורקיה ממרחץ דמים נגד המוסלמים הסונים, מיליציות שיעיות פרו-איראניות במתקפה בכפרים ממערב למוסול. ואם לא די בכך, בכיר במחוז האוטונומי כורדיסטאן העיראקית הודיע כי עם תום המערכה על העיר יתחילו לנהל מגעים על עצמאות המחוז, דבר שירגיז לא רק את העיראקים עצמם אלא גם את אנקרה.

מטרת המבצע של המיליציות השיעיות היא לכבוש את העיירה תלעפר מידי ארגון המדינה האסלאמית (דאעש) ולנתק את קווי האספקה, כולל סיכול תנועת כלי רכב העמוסים בלוחמי דאעש, ממוסול בעיראק עד א-ריקה בסוריה. המיליציות פועלות כעת ממערב למוסול, האזור היחיד שכוחות הביטחון העיראקי לא הגיעו אליו. יש לציין כי תלעפר הייתה בעלת רוב טורקמני-שיעי לפני שדאעש השתלט על האזור בשנת 2014.