צבא עיראק הודיע היום (שלישי) כי השתלט על בניין הטלוויזיה של מזרח העיר מוסול, ממנו כוחות דאעש שדרו תכניות תעמולה, וכי כוחות הביטחון ממשיכים להתקדם לעבר מרכז העיר. מפקד הכוחות המיוחדים, גנרל סאמי ערידי, אמר כי חיילי הצבא נתקלים בהתנגדות עזה מצד לוחמי ארגון המדינה האסלאמית והוסיף כי מטוסי הקואליציה בהובלת ארצות הברית, מסייעים לכוחות ותוקפים יעדים של ארגון המדינה האסלאמית במזרח מוסול.

ראש ממשלת עיראק, חיידר אל עבאדי, קרא מצדו לתושבים להישאר בבתיהם למען ביטחונם ואף הבטיח לגדוע את מה שהוא כינה "ראש הנחש". 
כתב אל ג'זירה במוסול דיווח כי צבא עיראק השתלט על שכונת כוכג'לי, אחת מעשרות משכונות העיר בת 1.5 מיליון תושבים. הוא הוסיף כי כניסתו של הצבא לשכונה זו פירושה שהוא נמצא פחות מקילומטר ממרכז העיר.

כוחות מיוחדים של צבא עיראק במוסול. צילום: רויטרס

גנרל עבד אל-והאב סאעדי, אחד ממפקדי הכוחות המיוחדים ללוחמה בטרור של צבא עיראק, אישר את כניסת הכוחות לשכונה זו והדגיש כי מתנהל קרב קשה בין הצדדים. לדבריו "הפריצה החלה לאחר שהטלנו מצור אמש על השכונה והכוחות החלו במתקפה משולבת משני הכיוונים כאשר המטרה היא מרכז העיר". 
על פי דיווחים שונים, כוחות הצבא התקדמו מהעיירה ברטלה ממזרח מוסול. עוד עולה כי הכוחות המיוחדים של צבא עיראק עומדים בראש הכוחות שאמורים להגיע אל מרכז העיר. 

 

דאעש: עשרות חיילים עיראקיים נהרגו ממכוניות תופת

במקביל, הודיעה סוכנות הידיעות של דאעש אעמאק כי עשרות מהכוחות העיראקים והמליציות נהרגו ונפצעו בשבע מתקפות של מכוניות תופת בדרום מוסול. הסוכנות אף פרסמה סרטון ובו נראה רובע כראמה שבמזרח העיר והדגישה כי סרטון זה מוכיח ששכונה זו נמצאת עדיין בידי ארגון המדינה האסלאמית, זאת בניגוד לדיווחים בכלי התקשורת המזוהים עם המשטר העיראקי.
קודם לכן דווח כי לוחמי דאעש משגרים טילי נ"ט לעבר נגמ"שים של צבא עיראק. במקביל נודע כי הכוחות העיראקיים מסתייעים במטוסי תקיפה אמריקאים שמפציצים כבר משעות הבוקר מטרות של ארגון המדינה במזרח העיר. 
יש לציין, כי מיליציית ארגון הגג השיעי המכונה "אל-חאשד אשעבי", השתלטה על הכפרים באזור חמאם אל-עליל. הכוחות מתקדמים לעבר העיר תלעפר, בעלת הרוב הטורקמני.

נשיא טורקיה ארדואן. "כוחות הרתעתיים". צילום: רויטרס
במקביל אמר גורם צבאי טורקי כי הצבא שיגר מספר גדול של טנקים ונגמשים בנוסף לגדוד אל הגבול עם עיראק. ערוץ הטלוויזיה הטורקי NTV דיווח כי הצבא שיגר את הכוח הצבאי אל העיר סילובי הנמצאת במחוז שרנק בדרום מזרח טורקיה, לאורך הגבול עם עיראק. 
מוקדם יותר הודיע הנשיא ארדואן כי בכוונתו לשלוח כוח צבאי לגבול עם עיראק. נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, הדגיש כי מדובר בכוח הרתעתי שצפוי להגיב אם המיליציות השיעיות יבצעו פיגועי טרור נגד תושביה העיראקים טורקמנים של תלעפר.