מנהיג המדינה האסלאמית, אבו בכר אל-בגדדי, קרא הלילה (חמישי) לתושבי מוסול להילחם באויבי האל, וקרא ללוחמי ארגון דאעש להרוס את ערי הכופרים ולפלוש לטורקיה.



בקלטת השמע בת 31 הדקות, שפרסם מוסד "אל-פורקאן" תחת הכותרת "זה מה שהבטיחו לנו אללה ושליחו", שבועיים לאחר שהחל מבצע שחרור מוסול על ידי צבא עיראק, התייחס אל-בגדדי בעיקר למערכה על מוסול. הוא הזהיר את אנשיו מפני נסיגה או בריחה מהמערכה. "המלחמה הכוללת והג'יהאד הגדול שמנהלת מדינת האסלאם היום, מגבירים בעזרת אללה את אמונתנו החזקה, כי הכל מוקדש לניצחון הגדול", אמר אל-בגדדי בקלטת ראשונה בקולו זה כשנה. "זהו סימן שמבשר על הניצחון הגלוי שאללה הבטיח למאמיניו".



אל-בגדדי הוסיף עוד, כי "היהודים, הנוצרים, השיעים וכל אומות הכופרים הקצו את כל אמצעי התקשורת שלהם, את כל כספם, כל צבאותיהם וכל הציוד שלהם כדי להילחם נגד המוסלמים ולוחמי הג'יהאד במוסול אחרי שהם ראו בה את אחד מבסיסיו של האסלאם ומגדלור האסלאם בצל החליפות".



"הפכו את הדם של הכופרים לנהרות"


הוא הזהיר את לוחמיו מפני רפיון בג'יהאד: "חיילי החליפות, אם אתם הצלחתם לעמוד מול המטוסים של ארצות הברית ובני הברית שלה, אז עימדו איתנים", ובמקביל קרא למתאבדים "תהפכו את הלילה של הכופרים ליום. השמידו כליל את בתיהם והפכו את הדם שלהם לנהרות".



מנהיג ארגון המדינה האסלאמית פנה גם לתושבי עיראק הסונים ואמר להם כי השיעים פלשו למדינתם. "הם רוצחים את הגברים והנשים שלכם", אמר והזהיר מפני פלישת השיעים לארצות הסונים.



אל-בגדדי תקף בחריפות את טורקיה על כריתת ברית עם "הכופרים שהמירו את דתם" כלשונו. הוא קרא ללוחמי הארגון לפלוש אליה, כדי לגרור אותה לאזורי הלחימה הבוערים. הוא גם קרא לאנשיו בסוריה להרוג כל חייל טורקי. "חייל החליפות באדמת א-שאם, החייל הטורקי הכופר הגיע אליכם, ודמם הוא כמו דם של כלב, אז הראו להם את אכזריותכם, צלו אותם באש הזעם ותנקמו למען דתכם באחים של השטנים ובני בריתם של אלו שהמירו את דתם".



גם סעודיה לא נשארה מחוץ למלחמה הכוללת של אל-בגדדי. בקלטת הוא קרא לאנשיו לפגוע באנשי המשטרה, בנסיכים, שרים, סופרים וגם בעיתונאים הסעודים.



אתמול חשף בכיר כורדי כי יש מידע שאל-בגדדי נמצא במוסול. על אף שגורמי ביון אמריקאים הודיעו כי בכירי דאעש החלו לפנות את מוסול בדרכם לסוריה אחרי שהחלה המתקפה לשחרור העיר לפני יותר משבועיים, סיפר פואד חוסיין, ראש הסגל של נשיא המחוז הכורדי האוטונומי מסעוד ברזאני, כי יש לממשלתו מידע לפיו בגדדי עדיין נמצא במוסול. 



"בגדדי שם ואם הוא יהרג, זה יביא לקריסתה של כל המערכת", אמר חוסיין בשיחה עם האינדיפנדנט הבריטי, והסביר כי ארגון הטרור יתקשה לבחור יורש עם אותה הסמכות והיוקרה כמו של מייסד דאעש. חוסיין הודה כי אם אכן בגדדי נמצא בעיר, הדבר צפוי לסבך את המערכה מאחר שאנשיו יהיו נחושים למנוע מהכוחות העיראקיים להגיע אליו ויילחמו עד מוות. "ברור שהם יפסידו, אבל לא ברור כמה זמן יעבור עד שזה יקרה", ציין.