המערכה נגד ארגון דאעש ממשיכה להסלים. לאחר שהמתקפה על העיר מוסול בעיראק החלה בצורה אינטנסיבית, ונמצאת בשלב שעומד בציפיות של מובילי המבצע, מסתמנת תפנית שעשויה לגרום לפיצול כוחות בקרב הארגון הרצחני, ואין ספק שגם גרמה להפתעה בקרב הארגון. במהלך היום (ראשון) הודיעו הכוחות הכורדיים על תחילת המבצע בעיר א-רקה בסוריה. 



"הכוחות המורדים הדמוקרטיים" של סוריה, ביחד עם הכורדים, נתמכים על ידי הפצצות אוויריות של ארצות ברית. המבצע, שהחל היום, צפוי להימשך כמספר חודשים ובסופו של דבר לסיים את הכיבוש של אנשי המדינה האסלאמית. ההנחיות לתושבים הן לתפוס מחסה ולהישאר בבתים, על מנת שלא לאפשר ללוחמי המדינה האסלאמית לפגוע בהם או להשתמש בהם כמגינים אנושיים.



הכוחות הכורדים החלו להתקדם לכיוון העיר, כשהם תוקפים אותה מכיוון צפון. המבצע החל למרות ההצהרות הקודמות לפיהן הטיפול בא-רקה יחל רק לאחר שמוסול תיפול מידי דאעש, אך כעת נדמה כי המבצע נועד כדי ללכוד את הלוחמים שמנסים לעבור בין הערים, וכמובן על מנת להשתלט על א-רקה, הסמל הגדול ביותר של הארגון הרצחני, שכעת מתחיל להתארגן לקראת המתקפה המשולבת. הכוחות ממשיכים את המערכה על מנת לדחוק את המדינה האסלאמית מעיראק, ובעיקר מהעיר מוסול.



ארגון הכוחות הסורים הדמוקרטים. צילום: התקשורת הערבית



בעלי הברית הגדולים ביותר של ארצות הברית על הקרקע הם כמובן הכורדים, שגם יודעים כי בעתיד המצב אמור להשתלם להם כעוד שלב בדרך להקמת מדינה עצמאית משלהם. במשך השנתיים האחרונות שיתוף הפעולה בין הכוחות הולך ומעמיק, בעיקר במלחמה נגד הארגון. טורקיה, השכנה של סוריה מצפון, לא צפויה לקחת חלק בקרבות, בעקבות הבנות בין וושינגטון ואנקרה. הטורקים והכורדים נמצאים בסכסוך במשך שנים רבות, כשהכוחות של ה-YPG הכורדים מתנגדים בתוקף להשתתפות הטורקים במבצע, כשהטורקים מצידם טוענים כי הארגון הכורדי הוא בעצם ארגון טרור.



על פי הערכות של מומחים, מאז תחילת המבצע איבד דאעש כ-16 אחוזים מהשטחים בהם החזיק הארגון מתחילת השנה, ומאז ינואר 2015, אז נפתחה החזית נגד הארגון, איבד הארגון רבע משטחו.



כאמור, המבצע בסוריה החל בזמן שהמבצע לשחרור מוסול נמשך בשיא הכוח. ביממה האחרונה התקבלו עוד דיווחים על הצלחות של הצבא העיראקי, ראש הממשלה העיראקי חזר ואמר לתושבי מוסול: "אנחנו הולכים לשחרר אתכם בקרוב, אין שום עיכוב בדרך". רשת אל ערביה מדווחת כי הכוחות נמצאים בנמל התעופה, שנמצא 4 ק"מ ממוסול. כ-30 אלף בני אדם כבר פונו, כש-9,000 בני אדם נמצאים במחנות שהקים הצבא מחוץ לעיר.