יש חברות שמתערבות לעיתים באופן דרמטי מדי בחיים האישיים של העובדים שלהן, אך במקרה הזה, נדמה כי למרות שהפעולה עוברת את הגבול, יש בה היגיון מסוים. חברת קייטרינג בעיר צ'ונגקינג, הודיעה כי היא מתכננת "להשעות את חלוקת המשכורת לעובדיה עד לחודש הבא, על מנת לעזור לכל מכורי השופינג בחברה, לקראת יום הסינגל דיי הסיני, שייערך ב-11/11", וצפוי לגלגל סכומי מכירות נאים.



בהחלטה, שהגיעה היישר מהנהלת החברה, נכתב כי החברה מנסה לעזור לעובדים לחסוך את הכסף שלהם ולהימנע מבזבוזים מיותרים, שיכולים לגרום לצרות בבית. מנהל החברה הסביר שההחלטה התקבלה בגלל הניסיון המר, שכן בשנה שעברה הוא בזבז למעלה מ-20 אלף רנמיניבי (המטבע הסיני), על מוצרים ברשת, מתוכם 8,000 רנמיניבי על מחשב שהוא לא ממש משתמש בו.



מנהל החברה אף הסביר כי הגיל הממוצע בחברה עומד על 25, ושהעובדים הצעירים כמעט ולא מחזיקים חסכונות, דבר המקשה עליהם בסופו של יום. הוא טוען כי העובדים כבר מתחילים לבדוק מחירים, לחפש את ההנחות, שיתחילו ב-10 בנובמבר, כשהחשש הוא גם, כמובן, כי תהיה פגיעה קשה בעבודה באותם הימים.



העובדים, אם תהיתם, לא ממש מתנגדים למהלך. על פי חלק מהם, הקניות מעוררות בהם ריגושים וברחבי המשרד כבר החלו לתכנן את "פסטיבל הקניות". למרות זאת, הם חולקים על כך שזה יפגע במהלך העבודה שלהם.



בשנה שעברה, שברה חברת עליבאבא את השיא שלה, עם מכירות בסדר גודל של 91.2 מיליארד רנמיניבי (14.3 מיליארד דולר), יותר מפי שניים מהמכירות בחג ההודיה, בלאק פריידי, והסייבר מאנדיי ביחד.