המאמן הישראלי, אברם גרנט, מתכונן ביחד עם נבחרת גאנה לקראת משחקה מול נבחרת מצרים, שאמור להתקיים באצטדיון בורג' אל ערב במסגרת מוקדמות המונדיאל ביבשת אפריקה. המשחק, שמעורר עניין גדול ביבשת עקב האטרקטיביות של שתי הנבחרות, קיבל ממד נוסף של עניין בעקבות הגעתו של גרנט והמסרים שהתקבלו לפיהם אזרחים מצרים מתכוונים לנסות ולפגוע בו במהלך המשחק. גרנט עצמו בחר שלא להתייחס לאירועים, אבל מי שהסכימה להתייחס לעניין היא אשתו לשעבר, צופית גרנט, שהביעה חשש גדול מהאירועים שעשויים לקרות.



בשיחה עם "מעריב אונליין" סיפרה צופית על התחושות שלה לקראת ההתמודדות, ונשמע כי היא דואגת מאוד: "אני מאוד מאוד חרדה לחייו של אברם. היה לי ברור שהוא ייסע. אם מאמינה שאם היו אומרים לו 'אתה בשום אופן לא נוסע', הוא לא היה נוסע לשם. הדבר הכי חשוב שהוא ינצח שם ויחזור בשלום. שינצח ויחזור בשלום. אני בלחץ גדול". 



כזכור, ההתאחדות המצרית קיבלה על פי דיווחים אזהרות כי אוהדים מקומיים מתכננים לתקוף את המאמן הישראלי. אותה חבורת אוהדים איימה להטריד, לפגוע ולרדוף אחרי גרנט מרגע שינחת בשדה התעופה בקהיר. בעבר נבחרת אלג'יריה ביטלה משחק ידידות נגד גאנה בגלל גרנט. "אנחנו לא אוהבים אותו ואת הישראלים ומייעצים לו לא להגיע למדינה שלנו", אמרו.

בגאנה טענו כי לגרנט יש דרכון פולני והוא ייכנס למדינה עם הדרכון הזה אך במצרים לא ייקחו סיכון ומתכוונים להגביר את האבטחה סביבו. במצרים כועסים על גרנט שטען שהאצטדיון באלכסנדריה לא בטוח לקיום המשחק וקרא לקיים את המשחק על מגרש נייטרלי. למרות זאת המשחק יתקיים באצטדיון "בורג' אל ערב" בעיר וצפיים להגיע אליו 75 אלף צופים.
בגאנה יש ביקורות ללא הרף נגד גרנט בטענה שהוא לא משקיע מספיק בנבחרת ומעדיף לבלות יותר בלונדון ולפרשן כדורגל אנגלי: "יש לנו מאמן עצלן שלא הביא שום דבר עבור הנבחרת שלו. הוא אפילו לא נמצא בגאנה כדי לעקוב אחרי שחקנים", טען אחד המאמנים לשעבר בגאנה ג'יי אי. סרפרונג שאמר: "ברדיו מדברים אצלנו רק על גרנט. אפשר לחשוב שהוא מועמד לנשיאות או משהו".

אגב, המאמן הישראלי התראיין לאתר "סוקר נט" ולא התייחס לאיומים באופן ישיר. לעיתונאים אמר: "אנחנו יכולים לשחק באצטדיון בורג' אל ערב ולנצח. רוח הקרב שלנו תנצח את המשחק. למצרים יש נבחרת טובה מאוד עם 6-7 שחקנים מוכשרים".