אחד הדברים שמנחמים את העיתונאים המאוכזבים מתוצאות הבחירות בארה"ב, הוא שבארבע השנים הקרובות יוכלו לסקר את מלניה טראמפ, שהפכה לאייקון אופנתי במהלך אחד הקמפיינים המרים שידעה ארצות הברית. הוכחה לכך היא שהאוברול הלבן שלבשה בנאום הבחירות אזל מהחנויות מספר ימים לאחר מכן. 



העיתון "מייל און סאנדיי" ערך תחקיר על תקופת התבגרותה של מלניה (כיום בת 46), וחשף מספר פרטים מעניינים על המהגרת שהגיעה כל הדרך מעיירה פשוטה בסלובניה, עד לבית החשוב בעולם המערבי. מלניה קנאוס הייתה בתו של סוחר חלפים למכוניות שבנה את הבית שלו בעצמו ותמיד חלמה על קריירה זוהרת כשגדלה בעיירה סבניצ'ה, שנחשבת עיר תעשייה מנומנמת. העיירה בת 4,500 תושבים הייתה חלק מיוגוסלביה ונשלטה על ידי המרשל טיטו.



אביה ויקטור היה דמות מוכרת בעיר, וחבר המפלגה הקומוניסטית. הייתה לו מרצדס חבוטה, שמלניה ואינס אחותה היו דואגות לנקות לעתים קרובות. אמה, אמיליה, עבדה כמנהלת בבית חרושת לטקסטיל ויצא לה מדי פעם לטוס לפאריז ולמילאנו בענייני עסקים. מלניה סיפרה בעבר כי הדבר הדהים אותה והסיפורים על בתי האופנה הזוהרים קסמו לה מאוד. 



חבריה של מלניה מספסל הלימודים זוכרים אותה כתלמידה שקדנית שהעדיפה את הספרים על מסיבות: "היא תמיד קראה ספרים, היינו קוראים לה לבוא לשחק והיא הייתה קוראת". היום כמובן, המצב הפוך.



חברת ילדות של מלניה, מירניה ילנצ'יץ', בת ה-45, שכיום מנהלת בית ספר בעיר, סיפרה: "מלניה אהבה כל דבר שהיה קשור לאומנות ועיצוב. היא אהבה לחדש דברים ישנים, כמו למשל פחים. המשפחה שלה תמיד הייתה גאה בעיצובים שלה והייתה מציבה אותם בסלון עם פרחים טריים".



מלניה גם הפגינה יכולות דיפלומטיות: "היא אהבה לגשר בין הילדים שרבו בבית הספר. הייתה לה אישיות חזקה ואינטליגנטית. היא גדלה בחברה שלא היה בה חופש גדול מדי, והייתה בין הבודדות שידעה שיש עולם גדול ואחר מעבר לסלובניה, בגלל שאמא שלה הייתה באירועי אופנה גדולים. מלניה רצתה להגיע למשהו בחיים, אבל אף פעם לא אמרה לי שהוא רוצה להיות דוגמנית", אמרה ילנצ'יץ'.



האוברול אזל מהחנוית. מלניה טראמפ. צילום: גטי אימג'ס
האוברול אזל מהחנוית. מלניה טראמפ. צילום: גטי אימג'ס




אחיה למחצה: "מלניה תהיה גברת ראשונה מוצלחת"

בגיל 14 המשפחה עברה ללובליאנה, ומלניה החלה ללמוד בבית ספר לצילום ועיצוב. למרות זאת, הם לא נטשו לחלוטין את סבניצ'ה. הם בנו שם בית עץ עם ציורים כעל הקירות ומרפסת גדולה ושהו שם בסופי שבוע. הוריה של מלניה שמתגוררים בשנים האחרונות בניו יורק, לשם הביאה אותם בתם המסורה, עדיין שומרים על הבית. אך הפעם, כשהם חוזרים לשם, הם מלווים בשומרי ראש.



בגיל 16 צלם אופנה בשם סטן ירקו הבחין בבחורה היפה בלובליאנה והזמין אותה לצילומים. "ראיתי נערה גבוהה, שיער ארוך, רגליים ארוכות", אמר. "הצגתי עצמי לפניה. בצילומים הראשונים היא הייתה עצבנית, אבל אחר כך למדה את העבודה".



השלד בארון שיש למלניה, הוא אח למחצה בן 51, העונה לשם דניס צ'יגלניאק, שחי 15 קילומטרים מסבינצ'ה, העיירה בה גדלה אשת הנשיא הנבחר. הוא מעולם לא פגש את מלניה ולא את אביו והביע תקווה לפגוש אותה יום אחד. דניס נולד במסגרת רומן שניהל אביה של מלניה, טרום נישואיו לאימה. בתחילה האב הכחיש כי דניס הוא בנו, אבל בדיקות דם הוכיחו אחרת. לדניס עצמו יש עכשיו שתי בנות, והוא מפרגן לאחותו למחצה: "אני בטוח שהיא תהיה גברת ראשונה מוצלחת מאוד".