העיתונאית והתחקירנית אילנה דיין שוחחה היום (שני) עם ניב רסקין בתוכניתו בגלי צה"ל, על הראיון שערכה עם נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן במסגרת התוכנית "עובדה" שתשודר הערב. דיין סיפרה על שיחה עם איש שאותו הגדירה כשנוי במחלוקת, אשר תומכיו רואים בו רפורמטור ויריביו קוראים לו דיקטטור. בנוסף סיפרה דיין על הרגע שבו עלה נושא המרמרה אותו הגדירה כ-"אחד הרגעים המתוחים בראיון".



"אני לא מכירה סיפורים שעבדנו עליהם כל כך הרבה שנים", סיפרה דיין, "בחצי השנה האחרונה, הדס בוסקילה התחקירנית שעובדת איתי, לא הפסיקה לנסות ולהשיג את האישור מול הממשל בטורקיה, אלא שאז אירעו שני אירועים שהאיצו את האפשרות - הסכם הפיוס בין ישראל לטורקיה, וניסיון ההפיכה שאירע בחודש יולי. מבחינתו זה גם הפך את הסיפור ליותר גדול. כשהתיישבנו במטוס בחזרה, הסתכלנו אחת על השנייה ואז אתה מבין כמה היינו בלחץ, אתה מבין שכללי המשחק הם שונים. יש נקודות שברור לך שמסומנים  כמו קו בחול, שברור לך שאסור לעבור אותם".

"בכריזמה שלו אי אפשר לטעות"
דיין התייחסה לאידאולוגיה שמוביל נשיא טורקיה: "השקפת עולמו של ארדואן מאוד ברורה. איך הדברים המעניינים זאת המורכבות של הסיטואציה. זאת דמות קצת גדולה מהחיים, דמות שיריביה רואים בה - רודן, ואנשיו רואים בו רפורמטור ישר שהפך את טורקיה לאימפריה, אבל כולם יסכימו שלאיש הזה יש את היכולת לגעת באנשים, לגעת בתדר המדויק של האלקטורט שלו".

כמו כן, הוסיפה כי "בכריזמה שלו אי אפשר לטעות, אפשר לראות את זה בחמשת המיליון שיצאו לרחובות בזמן ההפיכה. גם הייתה לנו שיחת 'סמול טוק', ארדואן שאל אותי 'כמה ילדים יש לך?', ועניתי: 'יש לי שלושה, אני בסדר, קראתי שאמרת שאשה צריכה ללדת שלושה', מיד הוא ענה לי: 'אמרתי לפחות שלושה".
לסיום אמרה דיין כי "אחד הרגעים המאוד מתוחים בראיון היה כשהעליתי את נושא המרמרה. סיפרתי לו שהייתי עם הלוחמים שטענו כי האלימות על הספינה הייתה קשה, ארדואן ענה: 'הכל שקרים, יש לי את המסמכים, גם העיתונאית שמולי לא יכולה לשקר'. אך הוסיף כי 'במהלך הראיון צריכים לשים את העוינות בצד ולפתוח דף חדש. אנחנו בדרך לנורמלזציה ביחסים".