גל שמועות על מותו ההולך וקרב של הנשיא הסורי, בשאר אסד, הופץ ברשתות החברתיות בשעות האחרונות. "התקיים ניסיון להרעיל את כבוד הנשיא בשאר אסד. מצבו אנוש לאחר שנדבק במחלה מידבקת ומסוכנת", כך התפרסם באתר הרשמי של המשרד להסברה, מה שגרם לסערה גדולה בקרב התושבים. 



שעות ספורות לאחר מכן, הפסיק האתר לעדכן את קוראיו, ובמקביל, דף הפייסבוק של משרד ההסברה הודיע כי "ההודעה על הרעלת אסד" כוזבת ואין לה בסיס. "הידיעה הושתלה על ידי האקר", נאמר.



הידיעה המפוברקת שהתפרסמה באתר של משרד ההסברה הסורי, כללה מידע אודות הרעלת הנשיא, בין היתר כי מדובר באדם פרטי שניסה להרעיל אותו. על פי הידיעה, כתוצאה מניסיון ההרעלה אסד לקה במחלה מסוכנת ומידבקת, וכעת קבוצה של רופאים מנסים להציל את חייו.



ידיעה כוזבת אודות הרעלת אסד. צילום מסך



פרסום הידיעה גרם לחרושת של שמועות ברשתות החברתיות, ובעיקר בשורות חיילי המשטר ותומכיו. בהודעת הבהרה שהתפרסמה היום (שני) בדף הפייסבוק הרשמי של המשרד הסורי, נאמר כי אתר האינטרנט הרשמי של משרד ההסברה נפרץ על ידי האקרים, ואין יסוד לכל הידיעות המתפרסמות אודות הנשיא אסד.



מבדיקת "מעריב אונליין" עולה, כי אתר משרד ההסברה הסורי טרם חזר לפעילות. לא ברור אם הסיבה לכך נובעת מסיבות טכניות, או בשל ניסיון של הגורמים האחראים לאתר על החזרתו מידי הפצחנים.




הודעת צילום משרד ההסברה הסורי. צילום: מתוך פייסבוק