מנהלי תחנת טלוויזיה במרוקו נאלצו לפרסם אתמול התנצלות אחרי שבאחת התוכניות, שנועדה לקדם את היום הבינלאומי למאבק באלימות נגד נשים, הוצגו עצות איפור שיאפשרו לנשים להסתיר את הפציעות שגרמו המכות שספגו מבני הזוג שלהן. בתוכנית הטלוויזיה "סבאחיית" של ערוץ 2M הוקרן בסוף השבוע שעבר קטע שבו המאפרת ליליה מולין נותנת "עצות יופי" כהגדרתה, שנועדו, לדבריה, "להסתיר עקבות של אלימות". היא אף איפרה אישה שנראה כי הוכתה קשות בפניה על מנת להדגים את אופן הפעולה.



"השתמשו באיפור בסיסי שיש בו צבע צהוב, כי אם תשתמשו בצבע לבן, סימני המכות האדומים תמיד יופיעו", הסבירה באריכות, "אנחנו מקווים שעצות היופי האלה יסייעו לכן להמשיך בחיים נורמליים". 



הקליפ שהופיע באתר האינטרנט של הרשת גרר תגובות נזעמות - במיוחד מאחר שהתוכנית הוקדשה ליום הבינלאומי למאבק באלימות נגד נשים שצוין ב־25 בנובמבר - ואלפים מיהרו לחתום על עצומה שקראה לנקוט צעדים נגד הערוץ. "אף אדם לא צריך לחוות אלימות בביתו, ובמיוחד לא להסתיר את הסימנים. תתביישו 2M"', כתב אחד הגולשים.




עורכי התוכנית ניסו להתנצל, הגולשים: "אין תירוץ לכזו טעות"



אחרי שהסירו במהירות את הקטע מהרשת, פרסמו אתמול מנהלי הערוץ הודעה בעמוד הרשמי של הרשת בפייסבוק שבה הביעו "צער עמוק", לדבריהם, וטענו כי זו הייתה "טעות בשיקול הדעת לאור הרגישות וכובד המשקל של הנושא. הגישה הזאת מנוגדת לחלוטין לקו העריכתי של הרשת", ציינו המנהלים.



לצד ההתנצלות, הם מיהרו להבטיח "לנקוט את הצעדים הנדרשים נגד האנשים שהיו אחראים לטעות הזאת ולחזק את כלי השליטה והפיקוח על הסוגיה".



עם זאת, לא כולם הסכימו לקבל את ההסברים של הערוץ: "אין תירוץ לכזו 'טעות', במיוחד כאשר זה עובר כל כך הרבה ידיים לפני שזה מגיע לבסוף למסך הטלוויזיה", נכתב באחת התגובות להודעת הרשת, "ולכן ההתנצלות לא מתקבלת".